jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

BM & TUL

Kategori: Allmänt


Barnmorskebesök idag! Hade ett ultraljud inbokat eftersom jag varit lite nervös över det här med stor bebis. Allt såg bra ut, vi fick konstaterat att det var en flicka också, det har vi ju trott hela tiden men nu hittade hon små blygdläppar som kunde bekräfta det hela 100% :) 

TUL visade att bebis troligtvis väger runt 3,9 kg nu i vecka 39. Hon följer sin kurva med fortfarande i den högre delen. Så det vore ju himla trevligt om hon ville komma ut typ väldigt snart & inte ligga kvar maxtid 3 v till och bli en jättebebis :/ är faktiskt rädd för att föda ut en för stor bebis. Men de verkade inte på BM som att dom va särskilt oroliga eller brydda. Jag skulle ju gärna se att dom satte igång en lite tidigare om dom nu ser att ser att man går över & bebis är på väg att bli en stor en. Men vad jag förstår måste det finnas andra skäl till igångsättning, inte bara ett stort barn. Så vi får helt enkelt hoppas på att hon kommer snaaaart :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: