jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

Liten mage!

Kategori: Allmänt

Igår kväll hade hon en riktig skrikkväll. Man märkte tydligt att något i magen krampade och det gör sååååå ont i mig/oss att se henne ha så ont. Snacka om den mest maktlösa känslan! Vi har ju varit ganska förskonade från detta, allt har flytit på bra vilket har gjort att jag ätit det jag velat utan att det verkar ha påverkat amningen. Men nu inser jag att en del grejer blir det till och hålla igen på. Det enda jag kan komma på dessa dagar är att jag ätit piri piri kyckling vilket innehåller mycket lök & kryddor. Men så svårt och veta exakt vad det är dom reagerar på! Ska börja utesluta lök, choklad och vara försiktig med mjölk och kolsyra så får vi se. Igår var dessutom den första dagen vi provade Semper magdroppar, och då skrek hon värre än någonsin så nu är jag rädd för att ge henne dom också, suck! Det är verkligen en vetenskap det här. 

Hittills idag har hon varit glad och nöjd så vi får se hur kvällen blir. Har tid på BVC imorgon så får fråga om tips då annars. 


Världens sötaste fötter som jag får pussa på varje morgon! :)

Kommentarer

  • Mary säger:

    Sluta inte med magdropparna, det kan ta upp till två veckor innan dom ger effekt så sannolikt var det inte dom som gjorde att hon fick ont. Så små bebisar kan ha omogna tarmar och tyvärr måste vi ömtåliga föräldrar stå ut med att dom får lite magknip. Man kan prova med magknipsmassage eller bära dom på mage i famnen så kan lite luft pysa ut. Eller pilla med febertermometern i rumpan så kan man locka ut en fis eller två. Hoppas lillan mår bättre snarast.

    Svar: Exakt samma sa barnmorskan! Så jag ska ge dem längre tid! Man blir så ledsen själv bara men som du säger vi får bara stå ut & göra det bästa vi kan för att underlätta :) <3
    Linn L

    2014-03-11 | 18:51:58
    Bloggadress: http://saintmaryslog.wordpress.com

Kommentera inlägget här: