jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

Igångsättning!? Whaaaat...

Kategori: Allmänt

Men nu ni... Bara för mitt gnäll igår? :) 

Jag va hos BM för urinprov å lite sånt idag som sagt. Visade inga konstigheter förutom lite högre blodtryck. Men så nämnde jag att ja känt bebis lite lite mot förut, inte så att ja inte känt alls men ändå lite mindre.. Så då skicka hon mig på rutinkoll till förlossningen vid 14 idag. Alla kurvor såg bra ut & bebis mådde bra, hon kunde se små förvärkar men inget ja riktigt känt av. Men sen när vi började göra oss redo för å åka hem säger läkaren bara att hon vill göra en koll av livmodertappen innan.. Å när hon gör det ser hon plötsligt glatt förvånad ut & säger "jag skulle vilja göra en hinnsvepning för du känns väldigt mogen för att vara förstföderska"
Och där visa d sig plötsligt att jag va öppen 2 cm.. !! Say what? Inte känt nånting mer än lite lite molande idag typ.. Men eftersom ja såg så mogen ut + att bebis är stor ser dom ingen anledning å vänta utan de blir igångsättning! Hjälp! :) Först tänkte dom starta allt idag å ja fick panik utan packning å vovven hemma.. Men sen ändra dom der tills imorgon vilket känns underbart! Så får vi en myskväll hemma å packa å fixa hundvakt & sånt liksom :) Känns skönt med det upplägget! Sen kan ju en igångsättning ta tid - men bara att nåt sker nu gör mig glad! Imorgon kör vi & tänk att om typ 2 dygn senast kan jag vara mamma!? Känslorna stormar här kan jag säga! 

Lovar och uppdatera er under igångsättningen imorrn, kommer säkert ha en del dötid. Om det inte får för sig att starta av sig själv inatt såklart. Hjälp igen. Kärlek till er! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: