jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

Hemma!

Kategori: Allmänt

Hej vänner! 

Ledsen att tiden bara rusar! I fredags fick vi äntligen komma hem, så otroligt lättade. Lite på nåder eftersom blodtrycket fortfarande inte var hundra, men med mediciner & återbesök blev vi hemsläppta. Den fredagen var verkligen lycka, hem till egen lägenhet med vår älskade skrutta & fira helg. :) Första dagarna hemma har gått bra, hon är en snäll tjej som dock har humör men det går snabbt över. Charmigt med stark vilja ;) amningen går helt okej, lite sargade tuttar men det är bara att vänja sig! Idag hade vi hembesök av BVC & vågen stod på 4040g - exakt hennes födelsevikt! Det betyder att hon ökat 300g på en vecka vilket är super & en härlig bekräftelse på att jag gör rätt med amningen, den har sannerligen inte varit lätt, huja..

Igår var jag tillbaka på kontroll för mig själv oxå, så konstigt detta. Dom har liksom ingen förklaring till varför man får högt blodtryck så långt tid efter, det bara är så för vissa. Kan vara en förlängning av jobbig förlossning (hon föddes i öppen bjudning & efter 6 h krystvärkar då hon låg fel blev det sugklocka) stress, amning, omställning osv. Igår låg mitt på 160/90 trots medicinering i flera dagar. Doktorn sa att det kan dröja månader för vissa innan det stabiliseras, hoppas inte :/ är ju inte spec. bra för kroppen att gå runt med högt blodtryck liksom. Jaja, jag är glad att det är mig det är fel på & inte liten. 

Kommentarer

  • Langtarefterbarn säger:

    Verkligen stort grattis till er lilla tjej!!
    Inte lika kul med blodtrycket dock, hoppas att det går neråt snart.
    Kraam

    2014-03-05 | 19:23:23
    Bloggadress: http://langtarefterbarn.wordpress.com

Kommentera inlägget här: