jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

Söndag!

Kategori: Allmänt

Jahapp! Så var det söndag, söndag och jag ska inte gå och jobba imorgon? Jättekonstigt. Jag har redan tristess efter en helg hemma så jag undrar lite hur det här ska gå. Hoppas man kommer in i någon slags vardag. Är ju så svårt & stimulera sig när man inte orkar så mycket. Men jag ska försöka pyssla med lite hemma-projekt och sånt. Och sen har jag ju vovven som behöver stimulans & promenader. :) 

Börjar längta efter att något ska ske, minsta lilla värk eller tecken.. Samtidigt som jah tänker att jag ska försöka vila & njuta av varje dag jag har själv, för det kommer va sista tiden på länge, att verkligen rå om sig själv. Och det klagar jag inte över - bara konstaterar. 

I övrigt har jag lite svårt att hantera alla hormoner & känslor just nu, är känslig, svartsjuk, ledsen, glad, trött, rädd, orolig, lycklig - och allt kan kännas på samma dag? Inte konstigt att det blir kaos. Jag längtar verkligen efter min vanliga kropp nu iaf, vill röra på mig & komma i form. Hitta mitt gamla jag - fast som ny mamma liksom :) Självförtroendet tar ju oxå stryk av att va gravid, i varje fall för mig. Vet att vissa svävar på rosa moln & tycker dom är vackrast i världen som gravid, och det är väl underbart om man känner så, men min graviditet har inte varit så helt enkelt. Jag tycker ärligt att det har varit pissjobbigt stundtals & inte alls sådär bubbligt & sprudlande. Men det tar såklart inte udden av vad som väntar, jag är överlycklig över vad som väntar med liten, det tror jag inte ens jag behöver förklara för er som följt denna blogg ett tag nu. <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: