jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

Epidural!

Kategori: Allmänt

Vännens förlossning gick bra men jäklar vad hon fick kämpa! 2 dygn totalt var av slutet bestod av 6 timmars krystvärkar. Men nu efteråt är det såklart som bortblåst & hon verkar så lycklig med sin lilla kille på 3300 gram. Åh! Längtar tills vi får ha våran lilla i famnen. Häftigt! 

Hennes enda tips var rakt och enkelt - "Ta epiduralen för i helvete! Försök inte va någon superhjälte som jag försökte" Haha! Hon va nämligen väldigt anti den innan & hade därför vägrat den in i det längsta men sen när hon tog det vart det en helt annan förlossning där hon klarade av att vara med på ett helt annat sätt. Innan den kände hon mest att hon typ ville dö. Aj aj! Men hursom, ta den va hennes råd. Och det hade jag tänkt redan från början så det gör mig bara mer säker på mitt beslut. Vill ha den smärtlindring jag kan få. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: