jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

Last day @ work!

Kategori: Allmänt

SISTA DAGEN PÅ JOBBET! Det är helt sjukt. Det känns läskigt och konstigt och spännande och läskigt igen. Och framför allt lite skönt! Nu är de som kroppen laddat för att detta är sista dagen så idag känner jag mig verkligen tyngst och tröttast i världen. Jag är glad och stolt att jag klarat såhär länge, att jag faktiskt lyckats hålla den planen jag satte från början. High five till mig själv!
 
 
Hade barnmorskebesök imorse klockan 07.15. Human tid liksom, yey! Vi skulle gå igenom & skriva förlossningsbrev och sammanfatta graviditeten. Men återigen fick jag en ny barnmorska. Vet att fler av er råkat ut för det, jag har ändå haft tur majoriteten av gångerna och haft samma men nu på senaste har det vart olika varje gång och det stör mig lite såhär i slutet. Jag förstår ju att dom inte kan hjälpa sjukdom osv, men det är lite svårt och sitta och sammanfatta en graviditet & skriva brev med en person som inte vet eller varit delaktig alls. Dessutom har dom alla helt olika syn och sätt dom gör saker på. Den här idag var en äldre riktigt järntant som va stenhård med varenda litet prov och vikt. Medans min vanliga känns mer "sund" och går mer på helheten av måendet vilket jag gillat. Aja, det gick bra iaf. Alla värden var bra - trots att jag inte ätit varken järn eller andra tillskott på 15 veckor nu, och bebis låg fixerad, wee! Dessutom utmanade jag min vågskräck, vägde mig ju senast vecka 20 och nu är det vecka 38, 6 kg plus sen dess! Totalt har jag gått upp 13, 5 kg sen inskrivning. Jag trodde det skulle vara mycket värre, nu vägde jag ju lite för mycket redan innan mot min idealvikt, IVF och hormoner gjorde sitt - så 13,5 känns bra med tanke på det totala. 
 
En annan bra sak med dagens besök var att jag berättade lite om min oro för stor bebis, nu har ju inte min verkat såååå stor mer än att den ligger på övre kurvan, men ja har läst så många skräckhistorier över hur dom missat hur stor bebis är och ut har det kommit en 5-6 kg's och folk har spräckts (vilket är min skräck) hit och dit. Okej, ja vet att det är lite överdrivet men jag har ändå en oro. BM var inte orolig men för att lugna mig fick vi ett till TUL (tillväxtultraljud) inbokat den 10 februari, om inte bebis hunnit komma innan dess såklart. Känns bra! Vi skulle ta förlossningsbrevet och sånt då med. 
 
Nu ska jag jobba mina sista 6 timmar på väldigt långt tid, och fira av dagen med finlunch med kollegor! Sen tar vi helg och ledigt på riktigt! :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: