jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

14 december.. fertila jävlar!

Kategori: Allmänt

Alltså, jag vet inte hur jag lyckas men jag har på jobbet hamnat i en grupp, vi kan kalla dem superfertila kvinnor. Såklart! Man kan säga att de är 2 grupper på vår avdelning. En där dem lite yngre (i detta fall 25-30) härjar, mer i min ålder. Och sen finns det den andra gruppen, 35-45, småbarnsmammorna. Även kallade bibliotekarierna i folkmun på jobbet för att dem är så seriösa i sitt arbete. Ja, och jag har ju då hamnat i den sistnämnda. Inte mig emot egentligen, jag är ganska ambitiös och det är inge fel på människorna. Men jag sitter alltså inklämd mellan 5 stycken SUPEREXTRAfertila kvinnor. Som inte gör annat än och blir gravida och pratar barn. Joråsatte. Här sitter jag mellan bebisröster och barnfotografier. Förut kunde jag stänga av det, men nu känns det som allt är IN MY FACE. Såklart så är det bara för att jag är i den positionen som jag är som de blir extra så. Men ändå. Och så deras kommentarer.. "Linn, är det inte dags snart?", "Liiiiinn, är du inte sugen?" MEN JO! Låt mig vara fertila jävlar. Haha åååå! Om dom bara visste.
 
Jag tycker de är knepigt med jobbet, hur mycket ska man dela med sig? Jag tror att jag vill att en del av dem ska veta när ja väl startar behandlingen. Iaf min chef. Och kanske några till. Hur har ni gjort? Berättar ni för jobbet?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: