jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

11 april - tomt tomt tomt.

Kategori: Allmänt

Hej fina ni, 
 
Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva här just nu, men jag ska försöka hålla bloggen lite varm ändå, mest för att jag tycker det är skönt och ventilera. Det känns som att jag hamnat i ett mellan-vakuum igen. Känner mig mest tom just nu men jag tror det är mitt sätt och orka. Jag gråter när jag känner för det, får ur mig det för stunden och sen stänger jag av ett tag för att fungera. Jag orkar liksom inte fundera, oroa mig, spekulera and so on när man ändå inte kan påverka.

Det enda som jag vet att jag kan påverka är att jag är ganska övertygad om att stressen hade en stor del på detta försök, jag vet inte hur många gånger jag brytit ihop senaste 2 veckorna tack vare min briljanta plan att trycka in ett körkort på 2 veckor och stressen har stundtals varit på sin toppnivå. Det kan omöjligt varit bra. Så nu har jag lovat mig och min i detta fall stränga sambo att inför nästa försök (som om vi vill blir på nästa mens) måste körkortet vara klart, det får helt enkelt inte krocka med något annat - utan full fokus och lugn på försök 2. Så då sitter jag i sitsen att eventuellt om jag inte klarar nästa uppkörning (13 maj) så kan det vara så att jag får skjuta IVF 2 en månad till. Givetvis inget jag vill, men jag inser när jag är realistisk att det är helt rätt. Det vore som att slösa ett försök till att kombinera det med stress. Alternativt att jag tar en paus helt från körkortet. Det känns ju dumt nu när man är så nära, men ja får ta det beslutet när jag vet hur det går. Givetvis satsar jag på att ta skitkortet på nästa uppkörning, vore så skönt och ha det ur världen. 

Kommentarer

  • Elin säger:

    Andas ut och ta de lugnt några dagar bara så löser sig körkortet <3

    2013-04-11 | 11:00:57
    Bloggadress: http://endrom.blogg.se
  • Mary säger:

    Låter som en bra plan, var stressig sak har sin tid. Jag sköt upp mina tandläkartider pga ivf:en just för att det är så jobbigt för mig att gå dit. Men pga sjukdom och tidsstrul så blev det ändå ett besök mitt i ruvardagarna. Jag var så sjukt rädd att det skulle förstöra chanserna. Idag är jag så stolt över Bubblan som höll sig kvar, trots att moderskeppet skakade av rädsla och gråt.

    2013-04-11 | 13:29:52
    Bloggadress: http://saintmaryslog.wordpress.com

Kommentera inlägget här: