jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

12 april.

Kategori: Allmänt

Idag på lunchen fick jag riktiga kramper i magen. Först tänkte jag mensverk men det brukar jag aldrig ha såhär "sent" in på mensen och det här var kraftigare och annorlunda smärtor. Det gick inte över och jag fick ta mig till toan. Väl där så forsade det ut blod, och mitt i allt kom en riktigt stor klump. Alltså ingen liten sån man kan ha, utan en rejäl. Det kändes så avslutat då på något sätt, som att det verkligen var ägget som kom ut. 
 
På ett sätt kändes det skönt, jag vill ha ut allt ur min kropp nu, det känns som ett misslyckande som ligger där och det vill jag bara få ut om ni förstår mig rätt. Och uppenbarligen min kropp också. 
 
Jag har varit helt slut senaste dagarna, det märks verkligen hur mycket detta tar på våra kroppar. Jag har somnat runt 20 tiden nästan varje kväll och sovit till 7 nästa morgon. Lite å ta igen? Skulle tro så.
 
Huja, nya tag, nya tider. Ha en trevlig helg! <3
 

Kommentarer

  • Elin säger:

    Samla energi nu under helgen och ät massa mörk chokad, ska höja humöret :)
    Kram på dig <3

    2013-04-12 | 21:27:12
    Bloggadress: http://Endrom.blogg.se
  • Mary säger:

    Oj, har du funderat på om det var ett tidigt missfall du fick? Testade du någonsin innan mensen kom?
    Helst vill man ju inte tro det, men jag tror jag fick det efter min tredje insemination. Jag fick feber under natten och blödde igenom madrass och allt när jag sov.

    Svar: Hm, nu får du hjälpa mig här.. Jag trodde att om man fick mens/dvs ägget kommer ut så är det ett tidigt missfall kan man säga? Alltså att de är det man får när mensen kommer typ? Men man kan alltså ha varit gravid menar du och sen kommer mensen/tidigt missfall? Jag trodde de va lite samma sak. Jag testade ju bara på morgonen där när mensen kom, då var det ingen graviditet, men ja hade ju inte testat innan eftersom ja bara var på Ruvardag 12..
    L

    2013-04-16 | 10:22:02
    Bloggadress: http://saintmaryslog.wordpress.com
  • Mary säger:

    I vanliga fall om ett ägg inte blir befruktat utan kommer ut som mens är det ju inget missfall, då blev ägget aldrig befruktat.
    Det är ju lite speciellt när man gör IVF, för då vet man att det är ett befruktat ägg, men om det inte fäster, ja då försvinner det ut med mensen och då blir det heller inte ett plus på stickan.
    Men jag tänkte att eftersom du blödde så kraftigt och det inte var första mensdagen, du pratade även om en klump, så tänkte jag att det kanske hade fäst men sen lossnat. Och då hade det visat plus.
    Vet inte om jag förklarade så bra nu?

    Svar: Jahaaaa! Då förstår jag! :) Ja, jag trodde ju verkligen symptommässigt att jag var gravid först.. Så tidigt missfall skulle det kanske kunnat vara. Inför nästa gång kommer jag ha väääääldigt svårt att inte tjuvtesta tror jag..
    L

    2013-04-17 | 10:22:12
    Bloggadress: http://saintmaryslog.wordpress.com
  • Mary säger:

    Vi tjuvtestade på Ruvardag 15 för att jag vet att många har dag 14 eller 15 som testdag men på RC där vi går är det på ruvardag 18.

    2013-04-17 | 15:07:29
    Bloggadress: http://saintmaryslog.wordpress.com

Kommentera inlägget här: