jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

22 april - beslut.

Kategori: Allmänt

Måndag igen! Hjälp vad fort dagarna går. Ny vecka.
 
Jag tog ett beslut i helgen iaf kring kommande IVF. Jag tänker inte skjuta på den. Jag tänker göra allt för att klara nästa uppkörning (13 maj) som är precis innan min nästa mens. Men OM jag inte skulle klara den får jag lägga det på vila. Jag känner att just nu är IVF:en det viktigaste i mitt liv. Den tar så mycket tankar, tid och kraft och det känns alldeles för jobbigt att behöva skjuta på den när det är det enda jag går och längtar efter. Jag skulle bli ännu mer stressad om jag var tvungen att klara körkortet FÖR ATT få göra IVF - det skulle bara bli en negativ spiral kring alltihop. Så nu gör ja mitt bästa för att klara nästa uppkörning, gör jag det behöver jag ju inte oroa mig alls. Men gör jag inte det lägger jag det på vila några månader och fokuserar 100% på IVF #2. Så får det bli, och det känns bra att ha tagit ett beslut för nu känner jag mig mindre stressad överlag.
 
Körningen imorse gick också mycket bättre än sist, och jag tror det kan vara lite psykiskt också, att jag släppt lite på pressen - jag tillåter mig att det får ta den tid det behöver helt enkelt.
 
 
Börjar längta efter att komma igång igen med allt va sprutor och allt innebär. Det känns som man iaf kommer närmare när man håller på med behandlingarna, just nu står man ju bara å stampar. Men jag förstår ju att denna viloperiod är jätteviktig för att ladda batterierna, och det känner jag verkligen att jag gör. 

Kommentarer

  • Mary säger:

    Låter som ett väldigt bra beslut tycker jag. Det brukar dessutom kännas bättre bara man tagit ett beslut också, vilket det än blir. Kram!

    2013-04-22 | 12:51:43
    Bloggadress: http://saintmaryslog.wordpress.com
  • Elin säger:

    Man ska göra de man känner är bäst för en själv. Sen om du tar det lugnt vid nästa uppkörning kommer du klara dig galant :)
    Kram

    2013-04-22 | 16:55:15
    Bloggadress: http://Endrom.blogg.se

Kommentera inlägget här: