jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

24 mars - onsdag.

Kategori: Allmänt

Tråkiga mellan-IVF-perioder gör inte direkt susen för bloggandet, haha! Jag har ju liksom valt att bloggen ska handla främst om IVF och just nu har jag inte så mycket att ventilera/berätta.

Men kollade min period-tracker (världens bästa app som har koll på allt från mens, sex och ägglossning) och enligt den är det 28 dagar till beräknad mens. Trots att det ändå gått 2 veckor sen jag hade den sist. LÅNGT JU! Men, de kan nog va lite väl långt, för den räknar ju ut snittet på mina cyklar och ibland har jag (dock väldigt sällan) haft en cykel på 60 dagar, å den höjer ju snittet rejält. Men om jag går på mina senaste cyklar så har dem legat på 35-39 dagar, då bör den komma runt den 15 maj och inte den 22 som period trackern säger. Aja, man vet aldrig med min cykel.. Och nu tänker jag att den kanske är ännu konstigare när man har mixtrat med hormoner? Har nån av er märkt det? Eller kommer mensen direkt som vanligt för er som haft ett misslyckat första försök?

Time will tell. Så länge håller jag tummarna för alla er ruvare där ute iaf! :)

Kommentarer

  • Mary säger:

    Jag använder också Period Tracker, tycker den är jättebra och den använder jag nu med när jag ställt den i gravidläge, man kan ju skriva in symptom, humör, vikt och annat. gillar det.

    Jag hade för första gången på åratal en perfekt 28-dagarscykel efter första försöket (stället för normala 25-26 dagar). Men, det ska sägas, små spottings i en hel vecka innan mensen drog igång på riktigt. Så visst blir cykeln pajad av hormonerna.

    2013-04-24 | 15:53:15
    Bloggadress: http://saintmaryslog.wordpress.com

Kommentera inlägget här: