jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

25 april - stress stress stress!

Kategori: Allmänt

Ååå, idag är en skitdag! Jag är arg. Arg på jobbet, arg på stress, arg på min körskolelärare (han får en känga bara för att).
 
Blir galen på att inte kunna varva ner, ALLT måste jag hålla koll på. Som idag, då har ja en hel to-do-list med personer att kontakta och saker att göra. Och dessutom måste man göra saker ÅT andra hela tiden. Läkaren skulle ringa MIG idag - gjorde dom det, nej! Rörmokaren som satte in nytt handfat men tydligen inte kunde sin grej för vattnet rinner rakt igenom och ut på golvet (poängen med ett handfat är vaaad?), han skulle återkomma och fixa detta, gör han det? Nej. Bilskolan skulle svara på mitt mail om bokning av bil, gör dom det - nej? Så jag får jaga alla igen och igen och igen. Å får hela tiden mer saker och göra för att andra människor skiter i att göra det. 
 
Och på jobbet är jag just nu placerad i 2 grupper, 50% i varje grupp. Detta sa ja från början ja till MED kravet att det inte skulle bli för rörigt, att det skulle finnas raka och klara linjer mellan arbetsuppgifterna så jag inte blir ryckt i konstant av båda grupperna. Funkar det? NÄÄÄE. Hela dagen har jag slitit och jobbat arslet av mig för att folk ryckt i en från olika håll, och eftersom ja är i 2 grupper så vet ju inte den ena chefen när den andra chefen behöver mig och tvärtom, så ja ni hajar..
 
TRÖTT, sliten och arg. Positiv? NÄÄÄÄEEEJ! Inte idag. Haha!
 
Läkaren ringde tillslut iaf, efter att jag bombat dem lite. Vi gick snabbt igenom nästa kur, de blir samma - korta metoden -  igen fast med högre dos från början - dvs den dosen som fungerade tillslut efter en alldeles för låååång sprutperiod. Denna gången kommer jag förhoppningsvis bara behöva gå på sprutor ca en vecka-10 dagar och inga 21 dagar.  Alla recept finns redan redo så det är bara till att börja när mensen kommer. Så himla skönt att inte behöva göra något besök på kliniken innan, utan bara få köra igång hemma i lugn och ro när dagen kommer! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: