jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

29 april - ÄL-stickor.

Kategori: Allmänt

Jag har använt ägglossningstest senaste dagarna. Mest för kul skull. Har gjort det en gång tidigare men då jag inte fick utslag på en hel månad så gav jag upp. Men nu tänkte jag att eftersom jag inte har något bättre för mig testar jag. Och dra på trissor när jag faktiskt ser en stegring..

Började i tisdags och varje dag har test-strecket blivit lite starkare. Igår var det nästan lika starkt som kontrollstrecket. Jag känner dock ingenting i kroppen som skulle tyda på ÄL. Jag vågar aldrig tro på dessa test men lika bra och ligga i för det lär ju inte skada. :) Det stod att ägglossningen sker ca 24-48 h efter att stickan visat starkt. Självklart missade jag den informationen så vi har legat satana hela helgen, haha! Nästan lite less nu. Egentligen hade det ju då räckt med sex igår, idag och i övermorgon enligt testet då. Men vad gör det, vi får köra idag och imorgon med så borde det vara täckt. Jag sover - han jobbar. Höhö.. :D

Kommentarer

  • PiOmiO säger:

    Spännande! Vill ändå tipsa om att köpa Clearblue digital. När du på de billiga testerna tror att du har ÄL, komplettera med en Clearblue för att se om du får utslag med happyface. När man har ägglossningen är strecket STARKARE än kontrollstrecket. Har aldrig fått så starkt utslag som jag fick denna gången, Skulle helt missat de om det inte vore för tempkuran, (så börja tempa om du inte redan gör det ;-))
    KRAM och lycka till !

    Svar: Ska inköpas! Är det test som du kan använda flera gånger då? :) Eller alltså man köper till teststickor va? Tack för alla tips! KRAM
    L

    2013-04-29 | 11:35:19
    Bloggadress: http://www.piomio.blogg.se
  • PiOmiO säger:

    Jag köper från www.apotea.se Där har de Clearblue digital ÄL test 7st i en paket kostar 219kr. Ganska dyrt ja, men du kan ju bara använda dom när du tror du har ägglossning, för att vara säker;-) Det är sju test i, och en "penna"liknande som du stoppar stickorna i.

    2013-04-30 | 14:03:02
    Bloggadress: http://www.piomio.blogg.se

Kommentera inlägget här: