jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

Ruvardag 7 - inga ägg till frysen.

Kategori: IVF

Fick hem ett kort brev idag där dem meddelade att vi fick noll ägg till frysen. Kan inte säga att jag inte är besviken. De lät så positiva när vi va där om att de där 4 äggen hade bra kvalité & skulle odlas vidare och kunna frysas, känns trist att få 0 till frysen av 13 ägg liksom, men ja. Vi får helt enkelt fortsätta hoppas att det är ett riktigt litet krigarägg i min mage istället. Stanna där du är lilla hjärtat!

Hade verkligen behövt ett positivt besked idag, haft en riktigt tuff dag då jag känner mig superstressad över körningen. Har uppkörning på tisdag & idag gick det verkligen inte bra, känner mig så panikad av denna korta tid. Och min körlärare har jag inte riktigt tyckt varit så jättebra som jag trodde, så detta kombinerat med hormonerna blev för mycket idag, när pappsen ringde å frågade hur det gick så brast allting & jag grinade i 30 minuter nonstop. Behövde nog få det ur mig ;) Och nu kom detta besked, hade behövt nåt positivt som sagt. Men jag vet, än är inget kört & man får fortsätta hoppas på det bästa.

Kommentarer

  • Elin säger:

    Jag hade panik när jag körde upp. Klantade mig vid tre fyra tillfällen. Men tror hon märkte att jag va nervös och förstod att de mindre felen inte var så allvarliga. Krånglade vid parkering och back runt hörn som jag kommer ihåg.
    Efteråt gick jag ut och gick fram till min lärare och jag trodde jag kuggat, han blev nervös och upprörd. Satte sig i bilen med damen. Efter 1-2 min log han från öra till öra och tittade på mig o nicka ;) bästa känslan ever!

    Det kommer gå galant, lite nervositet är bra :) då är man uppmärksam!

    Jag tror det är ett guldägg :)
    Kram

    2013-04-03 | 20:39:06
    Bloggadress: http://endrom.blogg.se
  • Cohen säger:

    Vet hur det känns, mitt i allt det glada över att faktiskt ha ett litet befruktat ägg i sig så är det ett bakslag att inte ha en back-up i frysen. Men mitt mantra var att allt som behövdes var 1, och peppar peppar, funkar det. Du ska se att det gör det för dig med :) Och worst case scenario så håller vi tummarna för fler befruktade ägg nästa vända.

    Lycka till på uppkörningen på tisdag! Jag failade den totalt (svängde vänster när han sa höger etc) men lyckades på första försöket i alla fall, försök att ta det lugnt bara :)

    2013-04-04 | 16:00:29
    Bloggadress: http://www.ettlivblirtill.wordpress.com

Kommentera inlägget här: