jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

5 augusti - snart v 13 :))

Kategori: Allmänt

Ouuuch vad svårt det är att komma igång med skrivandet igen. Jag lever liksom i något flummigt driv där jag gillar att tiden går, jag vill att tiden ska gå ännu fortare och jag vill inte älta symptom, oroligheter eller annat. Helt tvärtemot förut då man ville skriva av sig varenda oro, undran och tanke. Märkligt.
 
I övermorgon går vi in i vecka 13, efterlängtat. Man vill passsera den där vecka 12 nu. Vi har nästa ultraljud den 16 augusti, istället för KUB. Vi beslutade ju oss för att inte göra det. Vilket känns både bra och dåligt. Bra för att jag ändå inte tror vi skulle ta bort bebis, men dåligt eftersom det är ändå en oro man har. Men men, jag tänker positivt, det måste helt enkelt vara en frisk bebis. Ultraljudet kommer säkert lugna mig lite iaf.
 
I övrigt lunkar jag på. I helgen var jag som ett kolli. Låg i sängen nästan hela tiden, när dessa dagar kommer kan man verkligen inte påverka, man får bara gilla läget och lyssna. Kommit igång med lite träning igen iaf vilket gör stoooor skillnad för min trötthet. Fortfarande helt slut på kvällar och helger, orkar ingenting, men på dagarna på jobbet går det bra. Jag håller fokus och genom att gå ner på lunchen och träna en halvtimma får jag lite mer ork under eftermiddagen. 

Kommentarer

  • Mary säger:

    Hej där!
    Jag tycker också det har varit svårt att blogga under semestern, men nu när jag är tillbaka på jobbet igen och konstigt nog har tid att både läsa och kommentera på andras bloggar, så får jag skrivinspiration igen.

    En bra sak som vår ultraljudsbarnmorska gjorde var att poängtera hur fint hjärtat på bubblan slog. Hon hade noterat att vi inte gjort KUB-test så tyckte hon att vi kunde vara lugna efter detta besked då barn med downäs syndrom ofta har nåt litet hjärtfel. Så ett "vanligt" ultraljud säger mycket om bebisen även på den punkten. kram till dig och stort grattis till att ha kommit över 12-veckorsgränsen :-)

    Svar: Va skönt att du skriver de, för de har ja oxå tänkt på att dom borde ju kunna se lite på andra sätt också så allt ser rätt ut. :)
    L

    2013-08-06 | 11:07:22
    Bloggadress: http://saintmaryslog.wordpress.com
  • Langtarefterbarn säger:

    Den där magiska gränsen! Jag längtar efter den!
    Mysigt att ni ska få se bebisen snart igen, det är inte så länge kvar.
    Jag har funderingar på om det blir KUB eller ej. Som du säger, oron kommer nog att finnas om man inte gör det. Men hur ska man kunna ta beslutet att ta bort barnet om det är något fel? Hemska tanke!
    kraaaam

    Svar: Ja, jag känner nu i efterhand att ja kanske kunde gjort de där första steget i KUB som inte har nån missfallsrisk, de hade kanske inte skadat att få en siffra. Men sen känner jag att äsch, vi är unga och friska och har haft vår otur - de får räcka nu. Tänker positivt!
    L

    2013-08-08 | 09:42:36
    Bloggadress: http://www.langtarefterbarn.wordpress.com
  • Cohen säger:

    Oron släpper inte till 100% trots att man gjort ett KUB. Dels är det ju "bara" downs och trisomi 13 som undersöks (och uppenbar grav missbildning förstås, men det är ju sådant man också letar efter på RUL i v 18-20 då det fortfarande inte är för sent för abort m godkännande från landstinget).
    Oron över att något annat ska vara fel, eller att man trots "bra" sannolikhetssiffror ska få ett handikappat barn finns, men känns liksom inte som något som är värt att lägga ner oro på, det blir som det är tänkt/bestämt helt enkelt, så försöker jag tänka :)

    Härligt att snart passera v 12, detta kommer gå galant ska du se! Så glad för din skull! Kram

    Svar: Du har så rätt och skriver så klokt, precis så tänker jag med. Kram!
    L

    2013-08-08 | 09:55:05
    Bloggadress: http://www.ettlivblirtill.wordpress.com
  • Jessica säger:

    Härligt när man märker att veckorna FAKTISKT går! Och jag kan säga att det på allvar känns som att jag nyss var i vecka 12. Helt plötsligt har jag 18 dagar kvar till bf? :)

    Svar: Häftigt juuuu! Man får ju ändå se det som nåt himla bra, att när man tror tiden ska krypa fram så gör den tvärtom - gärna för mig :D ÅHHH va spännande med förlossningen, ja ska följa dig med LUPP genom hela ;)
    L

    2013-08-08 | 20:00:50
    Bloggadress: http://jessfarts.blogspot.se

Kommentera inlägget här: