jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

Blod..

Kategori: Allmänt

Det är nästan komiskt fast inte alls. Skrev ju att jag alltid åker på bakslag när jag skriver något positivt.. Tror ni inte jag fick en blödning igår eftermiddag? Hade mått jättekonstigt hela dagen & kände verkligen att något var skumt i kroppen. Så gick jag på toa och där var ljusrosarött blod flera gånger när jag torkade mig & paniken var ett faktum. Speciellt eftersom jag inte haft några spår av varken flytningar eller annat sen vecka 10-11 typ. Och nu borde de ju inte komma bara sådär i vecka 14?

Åkte hem och ringde vårdguiden som rådde mig till att avvakta och se om det eskalerade. Det kom inget mer under kvällen/natten & imorse när jag ringde barnmorskan så tyckte hon inte det lät oroväckande så länge inget eskalerar. Hade ju inte ont eller så.

Så nu sitter jag återigen på jobbet och vågar inte gå på toa och kolla, been there done that ungefär tusen gånger nuuu..

Aja, vad ska man göra. Jag kan ju inte påverka som vanligt och ingen vet någonting. GHA! Känner mig helt däckad i övrigt, ont i kroppen, sänkt, trött. Skitdag!

Misstänker att blödningen har med sex och göra, vi hade sex i förrgår när jag kom hem från Spanien för första gången på länge. Det är det enda som jag kan hitta som orsak. Tyckte bara att blödningen kom lite väl långt efter.. men men. Ingenting är väl omöjligt i denna gravida berg&dalbana.

Kommentarer

  • Mary säger:

    Åh fyyy, jag förstår din oro till 100 % och när man är så där orolig, då mår man inte fysiskt bra heller.

    Antagligen var det att ni hade sex, eller att du tog i för mycket på toa (som i mitt fall), men det förhindrar inte panikkänslorna man får och det känns fördjävligt.

    Kram!

    2013-08-13 | 13:32:19
    Bloggadress: http://saintmaryslog.wordpress.com
  • Cohen säger:

    Jag började blöda efter v13 och gjorde det ända fram till ~v23, trots undersökningar och prover visste man inte varför. Känsliga slemhinnor/luvmoderhals är förmodligen den mest sannolika orsaken.

    Hoppas det lugnar ner sig för dig! Glöm inte att använda trosskydd/binda istället för tampong då tampongen kan irritera/bidra till att du får en infektion som kan irritera slemhinnorna ännu mera.

    2013-08-13 | 20:17:54
    Bloggadress: http://www.ettlivblirtill.wordpress.com

Kommentera inlägget här: