jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

V 13 (12+5)

Kategori: Allmänt

Tillbaka från en 4-dagars i Alicante med mina tjejer. Så härligt! Va inte så pepp på att åka alls innan, dels pga flygningen och graviditeten, samt att fokus skulle va på festande. Men näe, så fel ja hade! 4 underbara dagar med poolhäng, frukostar på solig balkong, shopping & middagar. Precis lagom för mig. Sen var ju även min bästis med som också är gravid 10 dagar före mig, så vi hade ju alltid varandras förståelse. Mycket mysigt! Nu känner jag mig klar. Inget mer resande innan bebis kommer och de känns så skönt. Riktigt skönt och va tillbaka på jobbet också i rutiner och vardag, jag är en sucker för rutiner. :)
 
I övrigt tycker jag mig må lite bättre. Fast varje gång jag skriver så så får jag bakslag, haha. Men jag tycker mig ha mer ork nu. Och illamåendet är bättre även om det dyker upp så fort jag missar att äta.
 
Berättade även via mail för mina 3 chefer förra veckan, hade velat prata med dem en och en men alla har såååå lång semester och jag ville inte det skulle få höra det på omvägar. Fick superfina mail tillbaka av allihop så det kändes himla bra efteråt. Skönt också när alla chefer är kvinnor och småbarnsföräldrar som vet vad man går igenom. 
 
Vi hade även tänkt och släppa bomben på facebook nu men skippade det efter diskussion med sambon igår, vi har ett UL den 20 augusti så vi väntar tills efter det. Vore så trist om något gått fel och så ska man behöva ta det med alla sen. Även fast en del av mig längtar till å berätta så är det ju ingen panik, våra närmsta vet ju redan och det räcker för nu. 
 
Köpte mina första bebissaker online, har inte vågat mig på kläder och sånt men nu hade dom en deal på groupon när man fick presentkort på lekmer.se 500:- för 250 kr. Det är ju nästan 250 kr gratis? Haha, alltid jag och deal:er. Men då beställde jag amningskudde & skötbädd och fick lägga 370 kr för detta istället för 750. Det tyckte jag va ett kap. Jag kan iofs få ALLA mina köp till kap om jag vill. Finns alltid en anledning eller huuuuur? ;)

Kommentarer

  • Mary säger:

    Visst är det kul att berätta ändå, så mycket grattis och fina kommentarer man får, det gör en så glad och man kan glädjas än mer över bebisen. Det är ju härligt att få komma med glada goda nyheter.

    Vi berättade i sociala medier (fb, instagram och twitter på en och samma gång!) nån vecka efter vårt RUL. Jag var i vecka 20 då, kändes skönt att ha kommit halvvägs först. De flesta som vi känner ordentligt visste ju redan.

    Schyssta kap du har gjort, så långt i planeringen har vi inte alls kommit, men jag har fått låna en amningskudde av en kompis. Hon tipsade om att han den mellan benen när hon sov också, alltså när hon var gravid.

    Kram!

    2013-08-12 | 11:13:55
    Bloggadress: http://saintmaryslog.wordpress.com
  • Elin säger:

    Måste vara skönt att ha kommit förbi v12 :) och härligt med en semester på de !
    Inte alls avis ;)

    Du är så värd allt detta :)
    Kram <3

    2013-08-12 | 13:17:42
    Bloggadress: http://Endromomfamilj.wordpress.com

Kommentera inlägget här: