jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

3 december - BM.

Kategori: Allmänt

Tjooooo!
 
Alltså jag ska sluta babbla, igår sa jag "tänk att jag inte vart förkyld under hela graviditeten", och nu sitter jag här med tjock & rinnig näsa. 
 
BM-besök imorse också! Kändes mycket bätte än förra gången. Järn 117, blodsocker 4.3, inget konstigt i urinen - OCH blodtrycket hade gått ner till 140/60, yeeeeeey! Litens hjärtslag var bra och SF-måttet hade bara ökat 1 cm de senaste veckorna vilket också var mycket bra för nu är jag nästan tillbaka på kurvan min igen. Så vi behövde inte tidigarelägga RUL:et, det blir den 17 december som planerat. Gick därifrån glad!
 
Jag berättade om mina sammandragningar och hur det varit på senaste tiden och innan jag ens var klar hade hon bokat in en läkartid till mig imorgon. Hon var bergsäker på att dem berodde på högt tempo & stress. Ska träffa doktor Håkan imorrn. Får se vad han säger och tycker. Har ju även sjukgymnasten ikväll, och hon kan tydligen också sjukskriva om hon finner skäl. Men det känns som mer logiskt att läkaren gör det. 
 
Känner mer och mer att en liten nedgång i tid skulle vara vad jag behöver. Jag vill verkligen jobba och inte gå hemma, men måste lyssna när kroppen säger nej och jag tror att skulle jag jobba t.ex 9-3 istället skulle göra stor skillnad. Då kanske jag till och med skulle orka vara människa på kvällarna och inte bara dö i soffan. Sammandragningarna har ju dessutom senaste tiden kommit just när jag går hem från jobbet, så det är som att jag orkar precis dit - men sen när jag går hem och slappnar av kommer kramperna. 
 
Är glad över min inlyssnande barnmorska iaf. Både hon och chefen är guld i detta. :)

Kommentarer

  • Langtarefterbarn säger:

    En jinx helt enkelt! Man får passa sig för vad man säger, ha ha!
    Skönt att alla värden ser bättre ut!
    kraam

    Svar: Verkligen! Jag var på jakt efter dina skenor igår förresten, med vanliga apotek menar du dom som inte är "kronan" då? För jag hittade inte det märket du hade på de vanliga apoteken kring mig.. Ska fortsätta leta idag :)
    Linn L

    2013-12-04 | 09:23:22
    Bloggadress: http://langtarefterbarn.wordpress.com
  • Langtarefterbarn säger:

    Ja, de som heter Apoteket. (apoteket.se så ser du loggan)
    Det går att beställa på nätet också. :)
    Futuro handledsstöd tror jag man får söka på.

    2013-12-04 | 10:25:54
    Bloggadress: http://langtarefterbarn.wordpress.com
  • Langtarefterbarn säger:

    Skrev ett svar nyss men det verkar ha försvunnit.

    Det är det som heter apoteket. (apoteket.se kan du kolla och även beställa ifrån)
    Du får söka på futuro handledsstöd tror jag.

    Svar: hittade dem på apotea.se för 149 kr styck :) toppen, beställde och dom skulle komma om 1-2 dagar så de va ju hyfsat snabbt. Taaaack!
    Linn L

    2013-12-04 | 10:28:55
    Bloggadress: http://langtarefterbarn.wordpress.com

Kommentera inlägget här: