jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

9 december!

Kategori: Allmänt

Howhow!
 
Avslutade förra veckan med en pangförkyldning, va hemma både torsdag & fredag. Men nu mår jag bättre! Hos läkaren var vi överrens iaf, han tyckte sjukskriving 50% för foglossning, tidiga sammandragningar och karpaltunnelsyndromet. Men jag önskade 25% till och börja med. Vill ändå försöka så mycket som det går. Känns mycket bra! Nu är det bara och hoppas att försäkringskassan inte bråkar, men han trodde inte det med tanke på hur långt gången jag är och att jag går ner så pass "lite" i tid ändå. Helt sjukt system det där, att först ska man va hemma utan och veta om försäkringskassan godkänner. Och sen riskerar man och stå där utan pengar? GALET! 
 
Så nu kommer jag jobba kortare dagar, eller om jag känner för det 4 heltidsdagar och en ledig. Känns så skönt och ha det alternativet när man har dåliga dagar. Mest oroar jag mig för allt krångel med lön, försäkringskassan, blanketter osv. Men det får lösa sig. 
 
Ska apropå det ta det stora steget och ANSÖKA om föräldrapenning ikväll. Hjälp! Haha. Jag tror beslutet blir som så att vi tar ut 5 hela dagar i veckan, ansöker om typ 1 år till och börja med. Sen kan man ju ändra under tidens gång. Har även forskat fram att jag borde kunna ha tillräckligt med semesterdagar för att ta semester de 2 första veckorna i februari, istället för föräldrapenning. Så då behöver jag egentligen bara ta ut föräldrapenningsdagar from BF - skönt och inte slösa på dem i förtid! Någon annan som har ansökt ännu? Hur tänker ni? Upplägg?
 
KRAM på er!

Kommentarer

  • Langtarefterbarn säger:

    De där med förälrapenning är som ren ryska. Jag förstår inte alls men å andra sidan har jag inte ens försökt sätta mig in helt ännu.

    Vi vill försöka få dagarna att räcka till så lång ledighet som möjligt för oss båda.

    Jag har en nära vän som arbetar med just detta så hon har lovat att sätta sig ner med oss och försöka förklara. Förstår inte hur man skulle klara det annars, ha ha!

    kraam

    2013-12-12 | 11:10:50
    Bloggadress: http://langtarefterbarn.wordpress.com

Kommentera inlägget här: