jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

Förlossningsbesök..

Kategori: Allmänt

Idag har jag gjort mitt första besök på förlossningen. Det började igår kväll. Skulle på biopremiär & se The hobbit, tänkte lite smått att det kanske va dumt med en 3-timmars film men jaaaa. Iaf filmen kom aldrig igång pga tekniskt fel så snopna fick vi gå därifrån. I bilen på väg hem börjar jag få kramper. Tänkte först att det var för jag suttit konstigt och ihoptryckt & att dem som vanligt skulle ge med sig men icke! I 4 timmar höll dem i sig & under denna tiden kunde jag varken sitta, gå eller stå. Kändes som riktigt kraftiga värkar som aldrig gav med sig. I fyyyyra timmar. Huuuuah. Vi var dessutom hos svärföräldrarna en bra bit ut på landet  från stan så sämsta tänkbara tidpunkt. Tillslut somnade jag iaf helt däckad & imorse kändes det bättre. Men under dagen har det gjort ont, varit svullet/hårt så fort jag rör mig & jag har varit orolig. Va först hos barnmorskan men hon kunde inte göra mer än kolla blodtryck & ta urinprov, så senare åkte ja även till förlossningen där jag fått ligga med ctg & göra gynundersökning & koll av livmodertapp. Allt såg bra ut & bebis mådde prima - såååå skönt! Doktorn va lite oroad över att jag haft sån stark smärta för det var inte normalt, men det verkar inte ha påverkat tapp eller annat. Är ordinerad sträng vila hela helgen, ska tillbaka på tisdag & så får vi se hur helgen varit. Ger inte sammandragningarna med sig när jag rör mig kan det vara så att jag måste bli mer sjukskriven & vila mer. 

Jag är helt omtumlad & slut nu, dessa smärtor vill ja aldrig mer uppleva (undantag förlossning såklart) så jag ska verkligen ta detta med vila på allvar.

Kommentarer

  • Antara säger:

    Usch det är så läskigt att ha ont och inte veta varför.
    Hoppas det inte kommer tillbaka nåt mer. Ta hand om dig o viiiiiiila, vet att det är svårt men man måste ge sig ibland.

    2013-12-12 | 17:30:43
    Bloggadress: http://utanegetbarn.blogspot.com

Kommentera inlägget här: