jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

Imorgon TUL!

Kategori: Allmänt

Heeej vänner!
 
Efter förlossningsbesöket har allt varit lugnt. Helgen har jag spenderat vilandes och inte gjort många knop. Idag är jag på jobbet igen, dock ju sjukskriven 25% nu så de blir kortare dagar hela veckan vilket känns alldeles perfekt just nu. Bara en vecka kvar till julledigt då jag är ledig ca 12 dagar i sträck. Har inte haft några mer smärtor eller konstigheter. Så jag tror bara jag får acceptera att jag inte får göra någonting alls nu mer än jobb, vila & mys. 
 
Just nu håller jag på och kämpar med allt med försäkringskassan, så krångligt med sjukskrivning, tidrapporter, ledigheter och allt som ska pysslas ihop. Hoppas bara det blir rätt så jag inte får något större glapp i lönen. Blir tight nog som det är sen under mammaledigheten.
 
IMORGON däremot är det äntligen tillväxtultraljud. Helt sjukt hur snabbt tiden gått ändå, minns när vi va på rutinultraljudet vecka 19 och kände att vecka 32 var hur långt bort som helst - men nu är vi plötsligt där!? Ska bli skönt och få se hur allt står till, om liten växer som den ska och även få lite mer bekräftat om det är som vi anar - en liten tjej! Efter det är det BM-besök och sen även en läkartid som uppföljning efter torsdagens strapatser på sjukhuset. 
 
I övrigt börjar det känns lite tufft nu :) Plockar på mig det ena symptomet efter det andra. Det senaste är en härlig halsbränna vid läggdags. Känns ungefär som eld.. mysigt va? ;) Så inatt somnade jag 2-3 och så har det varit dem senaste nätterna. Jag som skrytit om hur bra jag sovit hittills, tjena! Detta kombinerat med stödskenor  & foglossning som gör att jag inte kan ligga mer än 10 minuter på varje sida innan jag vänder mig är en härlig blandning vill jag lova. Men låt mig bara orka januari ut utan mer sjukskrivning - snälla? 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: