jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

Vecka 32 (31+2) - urinvägsinfektion..

Kategori: Allmänt

Igår när jag var på väg hem från jobbet ringde barnmorskan. Dom hade tagit fel på mina provsvar (?) Det visar sig att odlingen vi tog i torsdags efter kramperna visar urinvägsinfektion. Trots att när jag va där i tisdags sa dem tvärtom - ingen uv. Aja, klantigt kan tyckas, men jag fick penicillin och en förklaring till det onda, det är jag glad för. Igår fick jag liksom kramper av en liten promenad från tbanan och hem, kände mig helt förstörd och tänkte att ska det verkligen vara såhär? Men nu känns de bra att veta vart det onda kom ifrån och att det troligtvis går över nu med antibiotikan. :)
 
Så ett tips - Var ALLTID vaksamma på UV hörrni! Jag hade inga vanliga UV-symptom alls, utan fick bara plötsligt kramper efter att omedvetet ha gått med det ett tag. Be barnmorskan och göra UV-tester lite då och då på besöken även om ni inte har vanliga urinvägs-symptom, det har jag gjort.
 
Kraaaaaaaaaaaaaaam!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: