jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

V 30 (29+0)

Kategori: Allmänt

Jävlar vilket breakdown jag hade imorse. Vissa dagar går hormonerna bara inte att kontrollera.. Vaknade med halsont & dyngförkyld, hade vaknat 3-4 ggr inatt pga kramper i armarna & magen så var rätt förstörd redan. Upp å klä på sig, ryggen värker. Ta sig ner och lämna hunden till hundvakt, kalllt, mörkt, folk knuffas och är ego på buss/tbana. Blev arg på sambon för att han låg kvar (?), ja inte jättelogiskt men jag tyckte bara han kunde rest sig och gett mig en kram när han visste hur tung natten var men han sov ju.
 
Summasummarum när jag kommer fram till ingången på jobbet bara brister allt och jag får vända, gå upp i skogsdungen (minns ni att det var där jag stod och grina när första IVF:en misslyckades?) och står där och bölar som en tok. Ringde sambon som fick hjärtstopp och trodde något hade hänt. Han fick jättedåligt samvete för jag bölade på om allt och erbjöd sig att komma och hämta mig på momangen. Jag ska ju ändå till doktorn i eftermiddag så vi bestämde att han skulle hämta mig då istället. Och han förstod precis mina känslor när jag sa att jag behöver få höra att jag är duktig lite oftare. Han menade på att jag kör på i mitt tempo och biter alltid ihop, klagar aldrig, och då är det inte så lätt för honom och alltid veta hur dåligt jag faktiskt mår ibland. Det förstår jag, för det är jag i ett nötskal. Aldrig klaga, bara köra på. Så de va skönt och få bryta ihop lite och det känns faktiskt bättre nu. 
 
Har ju som sagt doktortid idag, för att prata sjukskrivning, känner ännu mer efter morgonens bryt att orken behöver lite hjälp på traven. Va hos sjukgymnasten igår också, fick prova tens-maskin, fick övningar och så visade hon mig vilka handledsskydd jag ska köpa för att slippa dessa värkar och domningar på nätterna. Dock så hade hon något samarbete med nåt ställe där dom sålde dessa handledsstöd där hon absolut ville jag skulle köpa dom, "bara" 600 kr styck!? Skämtaruuuu? Jag råkar veta att en av mina IVF-vänner här på bloggarna köpte sina från apoteket där dom är bra mycket billigare och tipsade mig, så det får bli min lösning också. Hoppas verkligen dom hjälper!

Kommentarer

  • Langtarefterbarn säger:

    De vet hur de ska tjäna pengar. 600 spänn för några skydd som man använder en kort period är helt galet!

    Å vet du, man får ha sånna meltdowns ibland. Det viktigaste är bara att prata med varandra. :)
    Kraaam

    2013-12-05 | 12:02:14
    Bloggadress: http://langtarefterbarn.wordpress.com

Kommentera inlägget här: