jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

21 feb 2013, korta protokollet!

Kategori: Allmänt

Sådärja! Medicin-besöket avklarat. Megaskönt. :>

Fick träffa världens härligaste barnmorska. Dem är så gulliga dit jag går, man känner det redan i entren. Ingen vanlig sjukhusstress alls, utan verkligen avslappnat och tryggt.

Vi gick igenom alla mediciner/sprutor och jag fick reda på att jag ska göra det korta protokollet. SÅÅÅ skönt tyckte jag! Hon sa att det var mindre biverkningar än det långa, vilket ju alltid är ett plus. Jag hade mardrömmar inatt om att jag fick gå på nässpray i ett år och att min sambo jagade mig med stora sprutor, haha. Men ingen nässpray för mig utan nu väntar vi bara på nästa mens (förhoppningsvis 2 veckor kvar) och då sätter vi igång med sprutor. Fick provsticka mig själv också, hon tyckte jag skulle låta killen göra det i början men ja slet åt mig sprutan och körde in den själv. ;) Jag vill ha koll, är likadan när ja tar blodprover och sånt, jag vill se och veta vad som görs. Och jag är som tur är lyckligt lottad och inte spruträdd alls, tyckte inte den kändes. Men förstår att de måste vara väldigt jobbigt för dem som är det med allt som ändå ska tas.
 
 
Så nu fortsätter vi väntan och hoppas på det bästa. Man kommer ju inte ifrån att man blir hoppfull när man har ett papper i väskan där det står "ägguttag dag 12". <3

Kommentarer

  • Elin säger:

    Va roligt att det gick så bra för Er :)
    Neslans lyllos, kan du ta mina sprutor med ? ;)

    Kram!

    Svar: Haha, jag fixart! ;)
    L

    2013-02-21 | 16:53:57
    Bloggadress: http://endrom.blogg.se
  • Cohen säger:

    Tjohoo! Ett steg närmare målet :)

    Svar: Yeeeey! det går verkligen fortare än man tror när man verkligen tänker efter. Tänk att det redan är massor med veckor sen jag började läsa din blogg och du precis började ruva. Och nu är du i vecka 15, sjukt! :)
    L

    2013-02-21 | 16:56:46
    Bloggadress: http://www.ettlivblirtill.wordpress.con

Kommentera inlägget här: