jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

22 januari.. väääääntan på första IVF-mötet, segt!

Kategori: Allmänt

Ja ni, här travar man på.. Som jag skrev tidigare känns allt bara som en enda väntan just nu. Och jag tycker dagarna K R Y P E R fram till 6 februari. Innan har man väntat flera månader bara för och göra blodprover och inte tyckt att det varit så långt tid, men nu känns varje dag megalång, haha.
 
Självklart så går inte tajmingen min väg heller. Jag brukar ha en menscykel som varierar mellan 30-45 dagar. Men nu senaste 4 månaderna har den nästan kommit på dagen ~45, så jag tänkte att faaaen va bra, då kommer jag få en mens nu innan mötet, och sen bara behöva vänta typ 2 veckor innan jag får en ny efter mötet - eftersom jag hört att man kanske kan få sätta igång redan på första mensen efter mötet om man har tur. MEN NEHEJDÅ! Här kommer ingen mens på dag ~45 denna måndad då såklart, inte heller på dag ~50.. Och nu är jag på dag 52 sen senaste mens och jag har inga känningar whatsoever på att den är på gång heller. SÅ TYPISKT! För detta innebär ju som ni kanske förstår att jag säkert kommer få den strax innan mötet och sen behöva vänta minst 6 veckor till på nästa mens innan man kan börja. Inget I-landsproblem men allmänt störigt. Det är som kroppen känner på sig att man väntar. Och då ska man vänta lite till, och lite till.. och liiiite till. Ghaa!
 
Det sjuka är att jag bara haft så här lång menscykel (60 dagar var den då) EN gång i mitt liv, och vet ni när det var? Jo, exakt samma tid som nu förra året. Hujeda mig ska man kunna räkna ut en normal cykel någonsin för oss med oregelbunden.. 
 
Längtan efter bebis för mig är just nu 190% ungefär. För var dag blir den större, det skrämmer mig lite också. För när jag ena dagen läser en blogg där en IVF går bra så lever jag på det... ända till jag nästa gång läser en där det inte går bra, och då tappar jag hoppet och blir livrädd. Upp och ner, upp och ner.. Och tillsammans med det denna väntan. Jag vill bara veta NU. NU nu nu. Funkar det för mig eller inte? VA? Nej, inte det. Jag sitter här i kön med alla andra stackars barnlösa jävlar så länge då. ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: