jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

29 januari.. körkort!

Kategori: Allmänt

Jag hade 2 nyårslöften i år. Att göra allt jag kan för en bebis 2013, och sen va det det där andra.. körkortet.

Jag har så dåligt samvete för att jag 27 år gammal fortfarande inte tagit det. Enbart av lathet. Jag fick pengarna av mina föräldrar när jag fyllde 18, jag kunde kört med pappa när jag bodde hemma. Tja, helt enkelt lathet. Alltid vart bortskämd med pojkvänner med bil, och det är ju asskönt, privattaxi suits me. Skämt åsido, det är dags att ta tag i det nu. Jag vill ha körkort innan en eventuell bebis. Jag vill ha den friheten!

Så nu har jag hittat en bra körskola där jag vet att dem inte blåser folk. Tänker ta ledigt 2 veckor i April och intensivköra. Skickade efter papper om tillstånd idag.

Jag hoppas bara man orkar allt? Slog mig när jag klickade på skicka att det kanske är mycket för våren med både IVF och körkort. Men vafan, det får gå! I värsta fall får man väl bromsa det hela om något går snett och skjuta på körningen. Kan ju inte vara värre än så. Och så tänker jag att om jag faktiskt tar semester för körningen blir det ju inte så stressigt, då kan ja fokusera på det only och inte massa arbete samtidigt. Jag ska fixa det, ska ska ska!

Hur tänker ni andra kring körkort och barn? Har ni tagit? Ska ni ta?

Kommentarer

  • Cohen säger:

    Jag tog körkort 2006 när jag var 19 (shit vad tiden går snabbt!) men jag är en usel förare. Hatar att köra bil och blir otroligt nervös och nojig när jag väl måste köra. Jag kan köra, och jag kan alla trafikregler och så, men jag blir bara så sjukt nervös över att krocka eller att bilen ska paja eller liknande... Har varit med i fyra krockar, en avkörning och två pajande bilar (inte jag som kört!) så det är nog därför... Bävar inför dagen då jag måste köra runt med Plopp ... Funderar på att "övningsköra" lite med min mammas man (som hjälpte mig ta körkortet) bara för att få tillbaka modet dom jag en gång hade :)

    Att ta en 2v intensivkurs blir nog jättebra ska du se! Det är inte så svårt att köra/ha koll som man tror. Jobbigast på den korta tiden är nog teorin, men har du åkt mycket bil etc så faller sig det mesta naturligt.

    2013-02-02 | 19:50:26
    Bloggadress: http://www.ettlivblirtill.wordpress.com

Kommentera inlägget här: