jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

3 juli - a date to remember..

Kategori: Gravid

Vi kommer dit å så har dom felbokat oss, doktorn som ska göra vaginaltultraljud är inte där :(

Starten halvbra alltså. Jag hinner tänka tusen tankar som gör mig ledsen men så kommer världens finaste lilla barnmorska och är typ är helt förstörd för vår skull och säger att hon kan prova att göra ett vanligt ultraljud på magen (det är tydligen bara doktorn som får göra vaginalt) men att chansen att se hjärtat är minimal i ett sånt ultraljud för att det är så tidigt. Men hon vill gärna prova för vår skull och ber mig dricka massa vatten för att det kan förbättra chansen. Hon berättade även att hon själv kämpat i 5 år så hon kände lite extra för oss. Fina människa! Sen så jag tar iaf plats på britsen & hon börja kolla magen (bara den sitsen är bisarr, så många gånger man undrat om man någongång kommer få ligga där och höra barnmorskan säga "Nu blir det kallt på magen"). Hon är tyst några minuter innan hon tittar på oss, ler och säger grattis! Helt tårögd är hon. Sen visa hon oss ett minimalt litet sträck som tickade - så man såg det även på detta ultraljud fast man aldrig brukar - till och med barnmorskan var imponerad. Jag intalar mig att det är ett extra starkt litet hjärta på vår krigare ;)  

SÅ LYCKLIG! Nu får jag åka på semester med vetskapen om att vi är på väg i helt rätt riktning.

Sen hade vi ett långt och bra samtal efteråt. Vi har bestämt oss för att inte göra KUB-test av olika anledningar. Främst för att jag inte ens vet vad jag skulle ta för beslut om det visade dåligt, jag tror inte jag skulle vilja ta bort ändå - och min sambo kände likadant. Men istället blev vi erbjudna ett vanligt ultraljud tidigare, vecka 14. Helt underbart! Så då får vi ändå förhoppningsvis se liten krake sprattla i Augusti då <3

Jag är fortfarande lite i chock. Jag tassar på tå och vågar knappt känna lycka, jag är så rädd att det ska slitas ifrån oss. Men jag förstår att det är såhär man kommer känna ett tag, det får vara så. Men det är så ofattbart härligt att stå här och kunna säga att jag är GRAVID. Det som man undrat och trott aldrig skulle ske. Det som orsakat så mycket smärta och oro. Men det går ju faktiskt. Om inte på första, kanske andra, tredje eller ännu fler. Ge aldrig upp! Vi är kämpar.

Kommentarer

  • Jessica säger:

    Åh!!! Grattis!!! :') och ha en underbar semester!

    2013-07-03 | 18:41:07
    Bloggadress: http://jessfarts.blogspot.se
  • Mary säger:

    Men åh åh åh! Vilken lycka att ni träffade en så engagerad barnmorska och att hjärtat syntes på ultraljudet. Nu kan ni ta semester med ro och bara glädjas. Yey vad glad jag blir för er skull!

    Kram, ha en underbar semester!

    2013-07-04 | 09:34:05
    Bloggadress: http://saintmaryslog.wordpress.com

Kommentera inlägget här: