jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

Semesterupdate!

Kategori: Gravid

Hej fina ni!

Slänger in en lite uppdatering här under semestern. Tänker så mycket på er alla och följer fortfarande alla bloggar även fast jag inte hinner skriva så mycket.

Här går allt bra! Se! Jag vågar skriva det till och med :) Framsteg. Är nu i vecka 10 (9+5). Var på ett till ultraljud idag och fick se en liten krabat med sprattlande fingrar och stort huvud (efter pappa minsann ;)). Det är ofattbart och omvälvande & underbart.

Jag har mått otroligt dåligt på semestern, ett illamående dagarna i ända och en förlamande trötthet. Plus svullen kropp & allmänt ful ;) närå, men det är bagateller så länge bebis mår bra. Jag har alltid blivit så provocerad av folk som gnällt över jobbiga graviditetsbesvär men jag måste faktiskt ångra mig lite kring den punkten, det är fruktansvärt jobbigt mycket av detta och även om tacksamheten & ödmjukheten är enorm så FÅR man tycka att det är svinjobbigt. Men jag är ändå tacksam varje dag!

Vart några omvälvande dagar då min älsklingsvovve blev svårt sjuk häromdagen & vi fick åka in akut å lämna henne på operation utan att veta om utgången.. Som tur är klarade hon sig min tuffing & idag ska vi äntligen få hämta hem henne. Har inte kunnat tänka på något annat på 48 h å är så lycklig för att det gick bra. Hon är mitt allt den där lilla grisen.

Jag har 1 veckas semester till som jag ska njuta av, vi skulle åkt runt i Sverige nu men skippade det eftersom jag mår som jag mår och många dagar spenderas liggande med neddragna persienner. Men det känns skönt och bara gå hemma och skrota också så det gör mig inget.

Hoppas ni har det bra allihop! <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: