jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

5 juni - bad feeling

Kategori: Allmänt

Ruvardag 5. Jag har ingen bra magkänsla om den här ruvartiden. Det känns som att det inte kommer funka nu heller, har bara en riktigt dålig känsla. Eller så är det försvarsmuren som är igång, för att inte falla lika hårt som förra gången. Who knows.
 
Funderar mycket på det här med tjuvtestning? Har ni tjyvat nångång? Jag känner olika från dag till dag. Vissa dagar tänker jag att jag ska tjuvtesta direkt efter dag 10, eller möjligtvis 14. Men sen övergooglar jag och läser så blandade historier att jag inte tror jag kommer våga lita på resultatet ändå. Men fucking NITTONDE juni? Det är ju huuuuuuuuuuuur långt som helst kvar. 
 
Förra gången kom mensen på ruvardag 13 såg jag när jag gick tillbaka i arkivet, så rent teoretiskt borde den väl dyka upp däromkring även denna gång. Det betyder i sådant fall en vecka from idag. Men det vet man ju aldrig om det stämmer.
 
Tycker denna gång påverkar mig och sambon mer också, känner inte alls samma sammansvetsning som förra gången, det gör mig lite ledsen. Men det är nog mycket mitt fel, jag märker att jag drar mig undan. Känner mig ofräsh, orolig, irriterad. 
 
 
MEN GHA! Det låter som jag redan gett upp, jag vill inte ha gett upp! Det är bara så otroligt frustrerande och veta hur man ska bete sig och tänka positivt i denna sits. Jag är tyvärr bättre på att tänka negativt.
 
Denna orättvisa sits som jag inte tycker någon skulle behöva genomgå gång på gång. 

Kommentarer

  • Langtarefterbarn säger:

    Jag känner igen tankarna!
    Om jag var du skulle jag inte tjuvtesta utan ta testet på testdagen. Som barnmorskan sa till mig när jag fick tillbaka mitt embryo: Man litar mer på ett sent positivt test än ett tidigt negativt.
    Ska man då gå och tänka att de e kört när de kanske faktiskt finns nåt där!
    Jag håller tummarna för er! Kraaaaam

    Svar: Ja, jag tror inte jag kommer våga testa heller, man vill ju nästan leva påå hoppet så länge det går :)
    L

    2013-06-05 | 17:51:08
    Bloggadress: http://www.langtarefterbarn.wordpress.com

Kommentera inlägget här: