jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

20 juni - försök till avslappning!

Kategori: Allmänt

Trots en natt med rosa flytningar har jag bestämt mig idag för att försöka slappna av. Jag orkar inte vara ett vrak. Tog ett sista streck-test imorse där strecken fortfarande var starka. Så nu får jag förlita mig på det och hoppas att blodet står för något ofarligt. Det får liksom gå som det går nu. Ändå inget jag kan påverka och jag mår inte bättre (och knappast graviditeten heller) av att jag stressar runt som en orolig mupp.
 
Jag tror att en del av min oro kan ha triggats lite av att - det är helt sjukt - men 2 av mina väldigt nära vänner har visat sig vara gravida senaste dagarna. Det är som en sjuk dröm, något man alltid skojat om och här står vi nu utan att någon visste om den andra och är gravida alla 3. Detta tror jag fick igång tankarna över att om något går fel för mig (och dem också såklart) så blir det så extremt jobbigt. Då ska man gå vidare och behöva stirra på bästa vännernas underbara magar. Huja! Men - nu har jag inte fått något missfall så jag ska inte ens tänka så. Det bara slog mig att jag tror vi kan ha triggat igång varandras oro. Det får vara slut med dessa tankar nu.
 
Så - Jag ska verkligen lova att FÖRSÖKA stänga av nu över helgen. Jag ska till Värmland med massor av nära och kära och det brukar vara årets bästa helg. Så jag ska njuta av den, naturen, människorna, kärleken och hoppas på det bästa.
 
 
Önskar er alla en riktigt underbar midsommar! <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: