jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

25 juni - sjuk!

Kategori: Gravid

Hej vänner!

Det blev en längre paus än bara midsommar, tyvärr inte av trevligare skäl än att jag blivit sjuk. Började med en allergisk chock på midsommardagen (jag som aldrig är allergisk) troligtvis mot pollen, som slutade med en heldag på Säffle sjukhus där jag fick avsvällande medicin för lungorna då jag hade svårt att andas. Detta gick sen över i någon slags dörförkylnings-dödens grej och här ligger jag än. Sjukskriven hemma i soffan med snorigt huvud, jobbig hosta och heeeeelt slut. Antar att graviditeten kombinerat med detta slår ut en. För jag verkar inte bli bättre än, helt kallsvettig bara av en tur till affären nedanför. Men ja ska va duktig tjej och vila ut detta nu, inte rusa tillbaka till jobbet som jag brukar.

Graviditeten ja, den fortgår än så länge. Vågar knappt skriva det, men det är ju faktiskt så. Jag tvekar varannan dag för konstiga flytningar i alla färger & former avlöser varandra och just när jag vant nig vid den ena dyker den andra upp. Men än så länge inga riktiga ordentliga blödningar så jag försöker att inte oroa mig. I övrigt är jag trött, ömmande bröst på kvällarna, smått illamående.. Igår fick jag även smaka på min första förstoppning, det var inte det roligaste. Tips mottages gärna på vad man kan göra för små hemmakurer? Ja, det är väl typ det. Imorgon går jag in i vecka 7 (6+0) enligt min app, och imorgon är det bara 1 vecka kvar tills inskrivning hos mödravården då jag även tjatat till mig det efterlängtade VUL:et som förhoppningsvis visar ett litet tickande hjärta.

Jag vågar knappt tänka så långt fram, helt sjukt va? Att inte våga tänka 1 vecka fram, men så är det just nu och jag kan inte hjälpa det.

<3 till er alla!

Kommentarer

  • Mary säger:

    Men usch vad det där lät trist då!? Fy, hoppas du kryar på dig snabbt, finns ju inget värre än att vara förkyld på sommaren.

    Tips mot förstoppning kommer här:
    Inolaxol. Receptfritt. Kräver dock regelbundet användande i ett par veckor men ger mycket bra effekt. Har dubbelkollat med min BM att jag får ta det som gravid.
    Kiwi.
    Torkade aprikoser och katrinplommon.
    Linfrön.
    Dricka MYCKET vatten.

    Kram och krya på dig!

    2013-06-25 | 15:04:30
    Bloggadress: http://saintmaryslog.wordpress.com
  • Langtarefterbarn säger:

    Trist att bli sjuk! Hoppas ni hann fira midsommar ordentligt först!

    Härligt också att allt känns bra i magen! Kraam

    2013-06-26 | 22:28:02
    Bloggadress: http://www.langtarefterbarn.wordpress.com

Kommentera inlägget här: