jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

Jun. 18, 2013

Kategori: Gravid

 

Jag gjorde som fina Mary tipsade mig om och tog ett till streck-test ändå för att lugna mig. Hade en hemsk dag igår där oron stressade mig och kunde inte somna för jag var så speedad och trosorna va fulla av brunt äckelklet. Drömde mardrömmar hela natten och vaknade som ett spjut och flög upp 05.30 imorse och tog både detta test till höger ovan och ett digitalt som snabbt visade "Gravid 3+". Och strecket ovan är mörkare än sist vilket ju tyder på ökat hormon och därför inget skäl till oro. Sköööööööööööööööööööööööönt. Nu är det ju dessutom imorgon som är officiell testdag så NU kan väl inget hinna gå fel tills imorrn. Vill så gärna få ringa det där samtalet till barnmorskan som jag drömt om. Gravid-apparna visar att jag är någonstans mellan vecka 5-6. Snälla gode gud låt det gå vägen! Jag tar ingenting för givet!

 

Och till alla er som kämpar, jag vet att fast man glädjs åt IVF-vänners plus gör det lite ont och läsa glädjande historier när man själv kämpar. Det fungerade ju inte för mig heller på första försöket, och jag var helt övertygad om att det var kört och aldrig skulle gå. Varför skulle det plötsligt fungera på andra liksom? Men nu sitter jag här efter 2:a med ett plus. Det finns inget logiskt i denna IVF-karusell, saker måste stämma, många faktorer & mycket som ska till.  Ge inte upp!  Jag vet att tankarna sviker och man fastnar i det negativa - men fortsätt kämpa. Jag hållar tummarna och önskar så att vi alla får uppleva ett plus. Och jag är otroligt ödmjuk och försiktig kring mitt eget eftersom det fortfarande kan hända mycket. Jag tror på er! <3

Kommentarer

  • Lena säger:

    Vilken härlig läsning, grattis! Jag hade från innan testdagen och ända fram till nu (är 12+6 idag) småvärk i magen till och från. Det är Mååååånga gånger som jag har tänkt "nu är det kört". Men än så länge går det bra :). Några dagar efter min officiella testdag fick jag jätteont i magen hela dagen och var säker på att ett mf var på G. Tänkte att det kan lugna dig lite. Att man kan ha ont men att det ändå går bra. Jag har även haft en liten blödning under en dag. Alla är inte lika, och man vet aldrig, och jag oroar mig dagligen. Men blödning/värk behöver inte betyda katastrof för alla - det håller mitt mod uppe :). Jag håller tummarna för att allt ska gå bra för dig!!!

    Förresten, va skoj att du var på Adelsö i helgen. Jag var också där en sväng i fredags :). Kram kram

    2013-06-18 | 18:26:29
    Bloggadress: http://jagelena.blogg.se
  • Mary säger:

    Ja men du ser, precis vad jag förstod. Visst är det skönt att få lila på vitt att allt är på väg åt rätt håll :-)

    Kramar, hoppas du får en fin midsommar!

    2013-06-19 | 08:48:39
    Bloggadress: http://saintmaryslog.wordpress.com

Kommentera inlägget här: