jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

Ruvardag 3 - smärtan borta!

Kategori: Allmänt

Hm, nu måste jag ju tänka efter.. men det borde va ruvardag 3 va om insättningen var i fredags? :P Idag kanske ägget fäster? HOPPAS älskade äggut, jag tror på diiiiiig!

Jag mår äntligen bättre! Nästan inte ont alls efter några dagar och nätter med kramper och toabesök som varit så jobbiga att jag gråtit mig igenom dem. Att nu få stiga upp på morgonen och NÄSTAN kunna ta ett skutt gör mig helt överlycklig, ahhhhhh! Nu längtar jag efter att få träna lite, känner mig svullen och tjock. Blö. Tro mig, jag blir gärna tjockare - av rätt anledning dock :)


Känner inget speciellt i övrigt, mår inte konstigt. Lite ont i brösten, men det är väl Lutinus. Ah denna ljuvliga Lutinus ;) Man känner sig verkligen så fräsch och ren och härlig!

Ringde sköterskan i fredags eftermiddag förresten, vart så nyfiken kring detta med odlingar av ägg så jag ville veta mer. Fick prata med min favoritbarnmorska som förklarade lite mer ingående vad jag egentligen kanske visste men ändå behövde höra. Man odlar alltid äggen så länge hos dem för att ge dem de bästa förutsättningarna för nedfrys. Dem måste bli en blastocyst för att kunna frysas - och det har dem bäst möjlighet till om dem odlas så länge. Hon sa också (till min glädje) att jag hade fel.. jag trodde ju att bara för att 10 ägg befruktades förra gången hade alla dom 10 odlats vidare. Så var det inte, endast 3 hade varit tillräckligt bra för att odla vidare. Varför berättade dom inte det? Himla skillnad. Men iaf, och denna gången hade ju ALLA varit tillräckligt bra för att iaf odla vidare, alltså 7 stycken! Och att det betyder att dessa ägg iaf varit av bättre kvalité än förra gången, och det känns ju himla hoppfullt? Jag vill inte vara gridig men jag skulle så gärna få nåt till frysen denna gång, bara som en liten backup. Så inte 2 försök försvinner på 2 ynka ägg om detta också misslyckas. Får väl hem ett brev någon dag i veckan angående äggen - HOPPAS!

Kommentarer

  • Elin säger:

    Förstår din tanke och tänker precis likadant ! Hoppas att mycket går till frysen nu!
    Kram

    Svar: Jaaa, hoppas! :) Kram och tack för all pepp!
    L

    2013-06-03 | 15:25:37
    Bloggadress: http://Endromomfamilj.wordpress.com
  • Cohe säger:

    Åh, håller tummarna så hårt så hårt att det lyckas denna gång!!! Och att ni får minst 1 ägg till frysen, till syskonförsök om inte annat ;)

    Svar: Tack tack taaack. hoppas oxå! Kul att de går så bra för dig, tycker fortfarande tiden flyger fram.. känns som nyss jag satt och följde din blogg då du ruvade.. sjukt! :)
    L

    2013-06-03 | 19:05:27
    Bloggadress: http://www.ettlivblirtill.wordpress.com

Kommentera inlägget här: