jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

1 mars, den är här!

Kategori: Allmänt

Hoho, tji fick jaaaaag!

Jag tror på riktigt att min kropp lever ett eget liv. Jag tror den precis som den vill och oftast är det i 90% av fallen att jävlas med mig. :> Men så nu, så kanske kanske den förstod allvaret? Att jag verkligen denna gång behövde att den gjorde rätt och inte krånglade.

Igår kväll kom plötsligt mensen, alldeles för tidigt mot vad jag räknat med - vilket ni förstår att jag är överlycklig över! Förhoppningsvis hinner jag nu göra första behandlingen i lugn och ro utan krock med körkort och annat. YEEEY!

Så jag fick lite i panik ringa barnmorskan i morse och vi bestämde sprutstart imorgon kväll. Då vi ska ha 30 pers hemma på schlagerfest såklart, haha! Men skitsamma. Jag är glad, lycklig, livrädd, nervös och förväntansfull.

Planerat första ultraljud av äggblåsor den 7 mars. Det är på torsdag? Hur gick det här till? Nu kör vi, PÅ RIKTIGT!

Kommentarer

  • Elin säger:

    Grattis och lycka till!! :)

    2013-03-01 | 10:07:52
    Bloggadress: http://endrom.blogg.se
  • PiOmiO säger:

    Hääärligt! Det kvittar under vilka omständigheterna man tar sprutorna, vi lyckas ändå smussla och hemlighålla det väl! ;-) De kommer inte märka en sak!
    Lycka till!***
    KRAMAR

    2013-03-01 | 10:28:45
    Bloggadress: http://www.piomio.blogg.se
  • Mary säger:

    Det finns få tillfällen vi ofrivilligt barnlösa vill ha mens, men vid de få tillfällen vi vill att den ska komma så är den försenad. Skönt att du slapp detta skojeri denna gång och lycka till. Själv fick jag ägglossning nästan 5 dagar senare än väntat (antagligen pga förra ivf-omgångens hormoncocktail) så jag får vänta nästan två veckor på mens nu och sprutstart. Can't wait.
    Lycka till!

    Svar: Haha verkligen! Önskar dig all lycka till med Mary! :)
    L

    2013-03-01 | 14:40:07
    Bloggadress: http://saintmaryslog.wordpress.com
  • Cohen säger:

    Heja heja heja:)

    Svar: Jaaa heja äggen!
    L

    2013-03-01 | 16:59:02
    Bloggadress: http://www.ettlivblirtill.wordpress.com

Kommentera inlägget här: