jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

11 mars - update..

Kategori: IVF

Nope, ingenting hade växt idag heller. :( Blev lite lurad för vi hittade två stora svarta saker som vid första anblicken kunde va stora äggblåsor, men som visade sig va cystor. Onödiga skit-cystor! Dom hänger runt kring äggledaren. Vad gör dom där? Det var ju sådana som ställde till det för mig från början. Aja, hon sa inget om att dem skulle påverka nåt nu iaf.
 
Jag har ju misstänkt att jag startade på en väldigt låg dos Menopur (112) och fick det bekräftat av doktorn idag. Enligt tidigare prover hade dem visat på att jag borde kunnat producera lite själv, dvs risken för överstimulering var hög. Därav hade dem satt mig på väldigt låg dos från början, vilket hon insåg nu inte var det jag behövde.
 
Högre dos en tredje gång (nu 225) och tillbaka på fredag. Har dem inte växt något då avbryter vi behandlingen och startar på nästa cykel med hög dos redan från början, hon sa att det är ofta en "kickspark" som behövs.
 
Jag kan inte låta bli att bli besviken. Jag blir rädd för att jag inte ska kunna få igång någon produktion som gör att äggblåsorna växer, att det liksom är helt dött? Usch, hemska tanke. Men doktorn sa att hon inte var orolig för att vi inte skulle få igång det, så jag får klamra mig fast vid hennes ord. 
 
Jag tror mest att jag är ledsen för att jag inte riktigt trodde vi skulle stöta på bekymmer redan här, jag var ganska övertygad om att det var min äggledare som orsakade allt, men nej, uppenbarligen är fler saker fel. Bajskropp!
 
Fick för övrigt svar på min fråga kring om man alltid har ärggblåsor, svaret är ja. Man har alltid det, fler små. Som blossar upp och blir större innan ÄL.
 
 
Hejdå skitdag! Imorrn kan jag va positiv igen. Kanske. 

Kommentarer

  • Mary säger:

    Oj, du hade visst fått svaret på din tidigare fråga om äggblåsor här. Men så bra att jag och läkaren svarade samma sak i alla fall :-)

    Svar: Jag gillar många svar! :) ditt var dessutom utförligare än doktorns, haha.
    L

    2013-03-12 | 12:47:17
    Bloggadress: http://saintmaryslog.wordpress.com

Kommentera inlägget här: