jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

14 mars - dan före dan..

Kategori: Allmänt

Torsdag! Dagarna flyger fram. Tänk att jag redan gått på sprutor i 12 dagar. Imorgon bitti är det ultraljud av äggblåsorna igen. Jag känner absolut ingenting trots att dosen är uppe på 225 nu. Så jag har helt enkelt noll förväntningar inför besöket, jag räknar kallt med att vi får börja om med allt vid nästa cykel så får allt annat vara en bonus. Imorrn är det dock en annan läkare så kanske får jag svar på lite fler frågor, tycker min läkare är bra men hon är ganska kort och jag får inte så mycket förklarat för mig utan jag får fråga om allt själv. Hon kunde väl t.ex. sagt direkt att detta var relativt vanligt hos en del att man måste mixtra med doser? Istället gick jag hem och trodde jag var ensammast i världen med att inte få igång äggblåsorna. Det är först när jag ställer frågor som hon utvecklar och förklarar. Aja.

Igår satt jag och sambon och spanade på resor över påsk. Det skulle passa perfekt med en London-tur då & jag skulle verkligen behöva komma bort från körkort, IVF osv... Men det är så satans svårt att våga boka och planera något när man inte har en aning om hur det kommer bli. Jag har ju ingen aning om hur det ser ut i påsk? Är jag under behandling, måste jag springa på ultraljud? Eller har mensen inte kommit och vi kanske inte ens startat? Omöjligt att veta med oregelbundna cyklar. I hate it!

Ikväll ska jag ta mig ut till min bästa vän och mina 2 gudsöner. Det är ren lycka att umgås med dessa 3 och jag blir alltid så stark och glad när jag åker därifrån. Ibland åker jag dit bara för att pumpa lite energi, works everytime :)

Kommentarer

  • Mary säger:

    Har du gjort om här? Fint.
    Måste säga att jag upplever lite samma sak, många läkare informerar inte mer än nödvändigt, man måste själv ställa frågor. Lite som att de tror att man redan har fått veta de här sakerna innan, men av vem då?
    Men den senaste läkaren vi träffade, hon infomerade ordentligt, det gör faktiskt inget att dom säger saker man redan vet.
    Härligt att du får boost från din kompis och dina gudsöner. Min bästa kompis och hennes son som är min gudson ger mig också tonvis av energi. Kram

    Svar: Ja, litegrann, tack Mary! :) Håller med precis om det där att dem tror att man redan fått reda på allt, men hur skulle man fått det när man träffat 5 olika läkare som t.ex. jag gjort hittills? Suck. Skönt att ni fick en bra läkare tillslut, det gör så mycket. :)
    L

    2013-03-14 | 11:33:55
    Bloggadress: http://saintmaryslog.wordpress.com

Kommentera inlägget här: