jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

18 mars - besviken.

Kategori: IVF

Vilken besvikelse, luften bara gick ur mig.

Alltså verkligen slitas mellan hopp & förtvivlan, gick dit vid gott mod å stensäker efter fredagens besked över att dem fortsatt växt å planerat äggplock på onsdag (tagit ledigt till och med) nä men då har den största blåsan dragit sig tillbaka? Som att man trodde de ens kunde ske? Hur otur har man? :( Hon visste inte varför men hon trodde det kan va att kroppen tycker vi hållt på för länge med sprutorna å måste pausa å börja om.. Alltid finns det något kroppen kan skylla på va? Ja ska tillbaka på onsdag för en sista koll (det fanns några andra blåsor som fortfarande hade växt lite men fortfarande lite för små) om det inte gått mer i rätt riktigt avbryter vi då, så ja ställer in mig på det. Igen. Jävlar vad besviken man blir hela tiden, och det är väl bara början. Bajs. Täcket över huvudet resten av kvällen å nya tag imorrn.

Kommentarer

  • Elin säger:

    Va tråkigt :( <3
    Hoppas de andra växer och frodas tills på onsdag *håller tummar och tår*
    Kramar

    Svar: Tack fina du!
    L

    2013-03-18 | 19:11:27
    Bloggadress: http://endrom.blogg.se
  • Fertilitetsresa säger:

    Tråkigt :( Dra täcket över huvudet du! Sen hoppas vi på näst gång - DÅ ska det funka!!

    Svar: Ja, det hjälpte faktiskt, idag känns det lite lite bättre. ;) Tack fina du, tänker på dig!
    L

    2013-03-19 | 09:55:54
    Bloggadress: http://fertilitetsresa.blogg.se
  • PiOmiO säger:

    fasen va trist! Jag avbokade också allt jag hade omkring vid vår första IVF, men sen blev allt som det blev så nu orkar jag inte tänka så längre, nu är det mer blir det så blir det och då är jag helt enkelt "sjuk" från jobbet osv.
    Håller tummarna för att de växt till på onsdag,!

    Svar: jaaa, blä! ja får nog tänka lite mer så, att fortfarande fortsätta med livet vid sidan om och inte hoppas för mycket. orkar inte att ALLT ska kretsa kring detta, då kommer ja få krupp.. :) tack snälla!
    L

    2013-03-19 | 10:05:12
    Bloggadress: http://www.piomio.blogg.se
  • Mary säger:

    Nej, och jag som höll tummarna så hårt. Fy så himla tråkigt med ett sådant besked. Håller med om att det låter jättekonstigt att de går tillbaka. Lycka till imorgon. Jag lovar att hålla tummarna då också!

    Svar: ja, det låter så himla märkligt och gör mig oroad. men de kanske har blivit för mycket för kroppen, är ändå på sprutdag 19 snart :S tack fina du! :) håller tummarna tillbaka!
    L

    2013-03-19 | 10:28:11
    Bloggadress: http://saintmaryslog.wordpress.com
  • Antara säger:

    Fan va hemskt! Det är detta jag är så rädd för! Att bli besviken... Men jag antar att det bara är att vänja sig eftersom man nästan alltid blir besviken :( men som du och alla andra säger imorgon är en ny dag :)
    Kram och lycka till!

    Svar: Ja, det är verkligen bara att vänja sig och att ha realistiska förväntningar i början har jag märkt nu, att de kommer kanske inte funka direkt.. Det kommer strula längs vägen, det kommer va kämpigt och tufft. Det här är ju ändå bara början och jag stöter redan på krångel, så man får tänka försiktigt och ta en dag i taget. Förhoppningsvis är det ju värt allt i slutändan när vi får våra kärleksbebisar :)
    L

    2013-03-19 | 22:03:10
    Bloggadress: http://utanegetbarn.blogspot.com

Kommentera inlägget här: