jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

20 mars - äggplock?

Kategori: Allmänt

Ååååå, det var just det ja. Slitas mellan hopp &...   På dagens ultraljud dag såg det ”typ okej” ut. Hur man nu tolkar det. Dom som fanns (5-6 blåsor på mellan 9-17 mm) hade växt, om än väldigt lite men ingen mer dragit sig tillbaka.. Hon sa att mina "står å stampar” vilket dem inte har någon förklaring till, egentligen ska dom ju bara växa och sen tar man dom. Bara och bara liksom... Men iaf hon tyckte typ att vi skulle försöka, men att jag inte ska ha förhoppningar... Så de blir fortsatt sprutor till lördag (då kommer jag ha tagit sprutor i 22 dagar, sjukt ju), sen ägglossningsspruta på lördagskvällen som sätter igång allt. Och sen äggplock 7.30 (!) på måndag morgon. Så de innebär att jag måste boka om alla körlektioner då, men det får gå. Å sen får man bara hålla tummarna att det finns några äggblåsor, ägg och att dem överlever.
 
Ja känner mej lite tveksam. Hon frågade liksom MIG ”Tycker du att vi ska avbryta om börja om eller köra på dessa?” Ska JAG veta det? Men hon menade att de räknas inte som ett försök förens man satt IN ägg. Så finns de inga ägg på måndag räknas de inte som ett försök.. så då kände ja att då är de väl såklart värt de? Visst äggplocket är skitpest och gör asont men de får man ta.. Haha visst verkar jag pepp? NOT! Känner mig bara så less och inte alls taggad just nu. Jag tror inte riktigt jag själv hänger med i alla dessa känslostormar, så jag tar det lite som det kommer, en dag i taget.
 
Idag hade jag ju ställt in mig på och avbryta, men nehej. Håller såklart tummarna för att det finns ägg där på måndag! Men nu har jag ju en ny orosfaktor att dom kan dra sig tillbaka, vilket jag inte visste. Och därför känns äggplock på måndag avlägset, tycker det känns långt dit med tanke på att det bara är onsdag idag, känns som varenda blåsa kommer försvunnit tills dess. 
 
 
MEN MEN, det är ju bara ETT ägg som behövs, så man kan alltid hoppas som vi hårt får erfara mina vänner ;)
 

Kommentarer

  • Cohe säger:

    Håller tummarn för dig på måndag! Hoppas de inte dragit tillbaka sig ytterligare utan tvärtom, växt till sig riktigt bra! Och kanske är din "negativa" inställning precis vad som behövs, omvänd psykologi du vet, så kroppen kämpar på som attans så att det ska bli av och gå bra ;)

    Svar: tack fina du! är så glad för din skull och att allt verkar gå vägen med den lilla killen. håller tummarna att jag får följa i samma spår :D
    L

    2013-03-20 | 19:32:26
    Bloggadress: http://www.ettlivblirtill.wordpress.com
  • Mary säger:

    Men då verkar det som att alla tummar som hölls gjorde susen! Jag fortsätter hålla dom till på måndag (och längre än så om det behövs). Att du har 5-6 blåsor på upp till 17mm låter ju väldigt bra, om det inte vore för att du ska behöva oroa dig för att dom krymper, tycker fortfarande det låter sjukt konstigt. Hoppas du kan ladda för äggplock på måndag, då får du en sprutfri dag på söndag och kan ta det lugnt (hoppas jag). Kram och lycka till!

    2013-03-21 | 10:22:13
    Bloggadress: http://saintmaryslog.wordpress.com
  • Tess säger:

    Jag önskar dig all lycka till :) Håller tummarna så hårt jag kan! Kram

    2013-03-22 | 01:08:11
    Bloggadress: http://Minbebis.com/blogg/tess89/

Kommentera inlägget här: