jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

27 mars - ruvare för första gången!

Kategori: IVF

Tänk, nu är jag också ruvare! Imorrn kan jag också sådär coolt skriva "ruvardag 1" som jag avundsjukt sett folk skriva. :) Som man undrat om man någonsin skulle komma ens dit? Men jadå, idag sattes en fint 5-cellig liten äggling in i mig.

Av 13 ägg hade 10 befruktats, av dessa 10 var 5 stycken bättre - 1 av dem sattes in i mig & de andra 4 odlas vidare. Vi får ett brev nästa vecka om något går att frysa. Hoppas verkligen, vore så underbart och få något till frysen också även om det är en bonus.

Har fortfarande otroligt ont men dem kollade innan embryot sattes in så det var okej (inte massa vätska osv), och det verkade det vara så det var skööööönt.

I övrigt känner jag inte så mycket, såklart glad men tar inte något för givet. Håller bara tummarna för att lilla äggut vill stanna länge. :> 15 april får jag testa, känns som en evighet!

Kommentarer

  • Elin säger:

    Fy va roligt!!! Grattis!
    Nu kommer jag sitta hemma och känna svartsjukan växa ;)
    Grattiskram!

    2013-03-27 | 22:18:32
    Bloggadress: http://endrom.blogg.se
  • Lena säger:

    Grattis till ruvningen :). Ser fram emot att läsa första inlägget under rubriken "ruvaradag 1" ;)

    2013-03-28 | 11:13:03
    Bloggadress: http://jagelena.blogg.se

Kommentera inlägget här: