jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

6 mars.. feberfri morgon, sprutdag 5.

Kategori: Allmänt

Tillbaka på jobbet idag. Febern höll i sig till igår eftermiddag, men idag 36.4. Hoppas det håller i sig å att jag inte stressade tillbaka till jobbet för tidigt.

Konstig feber dock, en topp där i söndags och sen har jag legat 3 dagar precis kring febergräns 37.8 - 38 grader. En vanlig jag hade aldrig stannat hemma med den tempen men jag känner i kroppen just nu att det är för mycket på en gång så jag är glad att jag valde att lyssna.

Ringde barnmorskan igår också. Hon sa att hon inte trodde febern hade något med behandlingen att göra och att det inte har betydelse för behandlingens fortsatta gång, dvs man avbryter inte. Hon trodde helt enkelt att jag är ett otursbarn som lyckas åka på något virus i samband med behandlingen. Skönt och prata med henne iaf. :) Herregud jag tänkte ett tag där när jag låg i feberkramper och skakade som ett asplöv att ska det var såhär jobbigt kommer jag inte göra behandlingen igen. Skönt och veta att det troligtvis inte är kopplat till varandra utan att jag var sjuk på riktigt också.

Imorrn bitti är första ultraljudet av äggblåsor. Hoppas hoppas verkligen allt ser bra ut. Jag känner ingenting i magen än så länge, men det är rätt vanligt att man inte gör så här tidigt.. Biverkningarna jag har (som jag inte tror hör till febern) är rätt jobbigt illamående (haft svårt och äta senaste dagarna) och huvudvärk som kommer och går.

Aja, kämpar vidare och hoppas på det bästa helt enkelt. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: