jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

1 maj!

Kategori: IVF

Igår var det Valborg! En bra kväll, var hemma hos ett gäng vänner & drack vin som jag inte gjort på flera månader. Hade ständiga påminnande hugg på vänster sida kring äggstockarna. Så märkligt, jag brukar aldrig känna av ÄL. Men denna gång har både stickorna, flytningar & magont visat tydligt. Tyvärr var det ju just på vänster sida, och vänster äggledare är det som har stopp. Så det känns ju inte så hoppfullt.. Men ingen kan säga att vi inte har försökt denna gång iaf! Har fasen nästan skavsår haha!

Ringde barnmorskan igår också, var lite besviken eftersom jag fått hem ett protokoll inför nästa IVF & på detta protokoll ser jag att det högst upp står "infertilitetsorsak: PCOD". Say what? Ingen har någonsin ens nämnt detta för mig? Är det inte konstigt? Den enda förklaringen jag fått på mitt tillstånd är gles ägglossning & fel på äggledaren. Inget annat.. Om dom nu misstänker PCOD (inte fattat vad som är skillnaden med detta och PCOS? Nån som vet?) borde inte jag fått ta del av den infon? Så himla märkligt. Iaf min barnmorska förklarade att dem skrivit så eftersom mitt första UL för ett år sen när vi började utredningen visat att jag hade många små äggblåsor, typ 15-25 st, vid varje äggstock. Detta skulle den första läkaren då informerat mig om men det gjordes inte vilket hon också tyckte va helt galet. Men det var ju också den läkaren jag inte gillade så jag är inte förvånad.. Ja, så nu har jag väl det också antar jag. Aja, tycker bara det är märkligt hur man kan "missa" att berätta sånt när hela utredningen gick ut på att ta reda på orsaken till infertiliteten, starkt jobbat doktorn ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: