jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

14 maj - alltpåengång!

Kategori: Allmänt

Okeeej, vill ni höra om min misslyckade gårdag? ;) Det får ni så gärna!
 
Operation uppkörning: fail. Men, jag kan inte sitta här och säga att det BARA var mitt fel denna gång. Det kan jag inte, bilskolan var inte schyssta igår. Jag ska försöka förklara lite.

Jag anländer till trafikskolan igår 14.45 som planerat, vi skulle mötas där jag & Christer min handledare för att köra hans bil till trafikverket där jag skulle ha min uppkörning klockan 15.30 i hans bil som jag just betalat 1830 kr för att hyra.

 Tiden går och klockan blir runt 15 innan Christer dyker upp, han går då förbi mig utan ens en hälsning eller en nick, rakt fram till en annan elev och säger ”Nu kör vi”. Jag blir givetvis redan här nervös eftersom jag nu tror att dem glömt att boka av hans lektioner och att jag ska köra hans bil – jag frågar därför Christer som nu är på väg ut om inte vi ska köra – och han tittar snabbt på mig och säger bara ”Jessica tar dig”.  Inget hej, inget lycka till, ingen förklaring, absolut ingenting som kunde lugnat mig lite sägs – ganska respektlöst kan jag känna och han fick mig verkligen att känna mig bortglömd. Men men.

 Jaja,  tänker jag och sätter mig förvirrat ner igen. Efter en stund kommer då denna Jessica jag aldrig sett förut och meddelar att jag ska köra dit med henne, fine tänker jag – det spelar mig ingen roll så länge jag får köra Christers bil som jag betalat för. På väg ut till bilen (Nu är det 30 min kvar till min uppkörning) så berättar jag att jag hyrt Christers bil varpå hon svarar ”Nej, du ska köra min bil”.  Här blir jag jättenervös, en ny bil är ändå en ny bil och inför en uppkörning är det de sista man vill tänka på detta 30 minuter innan. Man har ändå betalat denna rejäla summa för att slippa lite av det psykiska med en ny bil, eller hur? Att Jessica sen tycker att jag ska klara det också är såklart relevant, men det spelar INGEN roll när jag hyrt och blivit lovad den bilen jag kört med. Kanske samma SORTS  bil tycker dem? Men nej, det är ändå ett nytt dragläge, annan växelspak, ingen automatiskt start&stopp, ingen knapp istället för handbroms – det är små saker men som tillsammans och inför en uppkörning självklart spelar stor roll och som man vill slippa när man – jag återupprepar mig – hyrt den bilen man har kört tidigare, just för att man vill köra DEN och ingen annan.

När jag sen frågar om jag inte har betalat för Christers bil säger hon att jag betalat för körskolans bil, inte Christers. Jag har alltså betalat för deras märke, eller vadå? Det märkliga är att detta inte informerats någonstans – varken innan man bokar eller efter.  OCH att jag TVÅ gånger ringt derasreception och fått svaret att Christers lektioner ska bokas om och jag kommer få hans bil, men muntligt avtal verkar inte spela någon roll? Så otroligt dåligt. Jag förstår ju givetvis att dem sen insett att det är bättre att boka detta på Jessica som är ledig så dem slipper boka om Christers lektioner (dvs dem förlorar inga pengar) men då ska man väl fråga mig om detta? Någon ska väl höra av sig och meddela att det blir en annan bil? Annars hade jag ju lika gärna kunnat hyra trafikverkets bil för 400.

Jag tycker det är väldigt fult gjort att göra såhär. Har man betalat nästan 2000 för att få köra DEN BILEN MAN KÖRT och är trygg i (vilket är själva poängen) ska man inte råka ut för detta. Och framför allt – då meddelar man mig det?

Jag är besviken på hela bemötandet jag fick igår, att ingen tog emot mig eller meddelade ändringen, att jag satt där stressad och ledsen över detta & dessutom inte får det jag har betalat för.

Jag har faktiskt inte ord för detta - jag blir arg igen nu, jag vill inte på något sätt skylla min uppkörning på detta, för där har jag mina nerver att skylla – men som ni förstår blir detta lite grundläggande för hur allting startar och mina nerver klarade inte detta precis innan uppkörningen.  Även körinspektören tyckte att detta var märkligt gjort och menade att jag då lika gärna kunde hyrt deras bil. Hon förstod att detta ändå påverkade psykiskt när man får detta strax innan uppkörningen.

Mamma ringde igår (bästa mammorna) och jag har mailat ett lååångt mail idag, jag hoppas verkligen att dem återbetalar kostnaden av lån av bil eftersom jag faktiskt inte fick det jag betalat för alls. BLÄ.

 

 

Och, uppepå detta så kom mensen mitt i allt, hahaha! Jag kan bara garva! Labil som ett asplöv tack vare den också. När kom mensen förra gången, minns ni? JO - på min förra uppkörning. Det är som ett  lamt skämt alltihop ;)

Så då va ja tvungen mitt i allt igår kväll att försöka ta beslut på fortsatt övningskörning, uppkörning, IVF, ingen krock, ingen stress.. ja ni fattar! 

Känner fortfarande att IVF#2 är prio 1 just nu, även om de är trist att lägga körkort på is, så tror jag att det får bli så. Det innebär - sprutstart redan imorrn - JESUS! :)

 

 

Kommentarer

  • Karin säger:

    Ja det var riktigt dåligt! Skicka in din text till lokala tidningen och ge körskolan lite dålig publicitet! ;)

    Jag förstår dig helt och fullt. Jag hade reagerat precis på samma sätt. Nu när jag har körkort är det såklart annorlunda men vid uppkörningen var det såna saker som lugnade den annars jävligt stressiga situationen!!

    Nu blir det fokus på IVF istället :) Håller tummarna!!

    Kram

    2013-05-14 | 12:59:28
    Bloggadress: http://villbli3.bloggplatsen.se
  • Mary säger:

    Oj!
    Först och främst, jag kan verkligen inte förstå hur körskolan agerat så oproffsigt som de gjort. De handskas ju med nervösa uppkörare dagligen, hur kan de inte förstå att de ska informera och lugna sina körskolelever?

    Och sen, jag är jätteledsen för din skull att uppkörningen inte gick bra. Samtidigt känns det som om du redan är så inställd på att lägga den åt sidan för IVF-försöket nu att det kanske inte spelar så stor roll att det blir försenat?

    Kram!

    Svar: tack fina mary,du är lite av mitt hopp eftersom ni lyckades på andra :D ja, nu kör vi!!
    L

    2013-05-15 | 10:43:19
    Bloggadress: http://saintmaryslog.wordpress.com
  • Mary säger:

    Oj vad rörd jag blir nu. Det är fint att vara någons hopp. Jag håller tummar och tår, det vet du!

    2013-05-15 | 14:05:47
    Bloggadress: http://saintmaryslog.wordpress.com

Kommentera inlägget här: