jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

15 maj - IVF#2 är igång & sprutdag #1 är här!

Kategori: Allmänt

Jahaja mina vänner, ikväll startar vi med menopur-sprutorna. IVF-försök 2 är alltså nu igång. Spännande! Har så svårt att känna något bara, känner mig helt nollställd. Men det kanske är bra på ett sätt tänker jag.. Som ett litet försvar ifall det inte går vägen. Inför förra gången var det svårt att inte börja planera efter bebis, och datum, och saker.. Men denna gången, näe. Har ingen lust. 
 
Men jag tycker allt att oddsen borde vara lite bättre denna gång eftersom dom nu vet vilken dos som fungerade i slutet förra gången, och ni kör vi igång med den höga på direkten. Det borde göra susen för mina äggblåsor och kanske även på kvalitén?
 
Jag funderade lite kring det där med kvalitén förra gången, jag vet inte om ni minns men vi fick ju ut 13 ägg. 10 av dem befruktades, det dem satte in var 5-celligt och suveränt. Men inget klarade sig till frysen av  övriga 10 ägg? Tycker det känns så märkligt. Och sen slog det mig att det kanske inte gjorde susen för äggblåsorna att vi gick så länge som vi gjorde på sprutorna, att hålla på med olika doser i 22 dagar är inte optimalt, äggen/blåsorna kanske helt enkelt inte blev så bra efter allt hattande. Nu med en kortare period med rätt dos hoppas jag på bättre kvalle! Haha, så bra gick det med mitt inte hoppas, redan igång ;) Men lite hopp måste man få ha, annars kan man ju känna att man gör allt förgäves, och det vill jag icket!
 
PS. Jag fick både samtal & mail av skamsen trafikskola igår och pengarna tillbaka. Victory! :) DS. 
 
KRAMPÅER! /L

Kommentarer

  • Mary säger:

    Det verkar som om du får samma andra-omgång som jag. Dvs sätta igång med sprutorna direkt på högre dos under kortare tid för att få till ännu fler bra ägg! Låter bra!

    Och du vet ju, andra försöket gav oss Bubblan! Nu kör vi!

    Kram!

    2013-05-15 | 10:45:41
    Bloggadress: http://saintmaryslog.wordpress.com

Kommentera inlägget här: