jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

20 maj - UL närmar sig.

Kategori: Allmänt

Idag är det sprutdag 6 och ultraljud av äggblåsorna på onsdag! Den första kombon med menopur + orgalutran togs igår. Måtte dem ha växt som dem ska.

Jag har inga speciella symptom mer än trötthet och lite stingslig (tycker jag inte själv men det finns en annan där hemma som lite försiktigt påpekat det när jag fick utbrott #2 häromdagen på att hans fula blåa internetsladd ska ringla genom hela lägenheten vilket i sin tur gör att ja fastnar när jag ska dammsuga vilket i sin tur.. ja, där va jag i explosion. Haha, det är inte lätt..)

Var & träffade min barndomsvän igår, hon har tvillingar på 2 år och en liten tjej i magen som beräknas om 2 veckor. Herregud - där är jag faktiskt inte alltid så avundsjuk, vilket tempo. Vilken stressig tillvaro och höggravid på det! Jag är imponerad att dem orkar och gör det så bra ändå. Det var sjukt kul och hänga med dom - i TVÅ TIMMAR. Sen var jag slut, haha. Jag nöjer mig kanske med ett ändå ;) Om vi någon gång får vår lilla efterlängtade knodd..

Det är konstigt det där, ni vet ju hur man ofta känner svartsjuka, avundsjuka och orättvisan när man ser folk med barn, gravidmagar etc. Men jag har aldrig känt detta när det gäller mina "nära" vänner. När hon berättade om deras tredje för några månader sen kände jag enbart lycka, där finns ingen avundsjuka eller dåliga tankar. Men om någon halvbekant eller person som kanske jag inte riktigt räknat med skulle dyka upp och trycka mage och gravidbesked i ansiktet på mig skulle jag garanterat slå bakut. Men det är väl så det är kanske. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: