jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

29 maj - äggplock 2 avklarat..

Kategori: IVF2

8 ägg fick vi ut idag! Känns okej, varken som nåt superresultat eller dåligt. Ganska standard sa sköterskan. Eftersom vi fick ut 13 förra gången hade jag väl trott att den högre dosen skulle ge fler ägg denna gång. Men det blir ju aldrig som man tänkt sig ändå så ;) Det känns helt okej, 8 ägg är ändå 8 ägg. Och kvantitet behöver inte betyda kvalitet, så jag hoppas att dessa är ena starka äggutar som kommer bli hur bra som helst.

Så nu är det dessa härliga dagar av väntan & ring-inte-telefon, om dem inte ringt innan fredag lunch så får vi komma dit klockan 13 & sätta tillbaka ett litet ägg. Snälla låt det bli bra denna gång!

Tyckte äggplocket gjorde ondare idag, kände mig mer närvarande denna gång.. Kanske var mindre morfin. Sen mådde ja oförtjänt bra efter & skröt till bästis att jag mådde prima denna gång - tills jag vaknade efter en nap nu på eftermiddagen & allt smärtstillande hade släppt.. AJ SOM FAN :) Klar note to self att aldrig ta ut segern i förskott, i get that now haha..

Kommentarer

  • Langtarefterbarn säger:

    Som du säger så är åtta ägg ändå åtta ägg! Jag hoppas att det finns ett superägg där som gör att det börjar växa i magen.
    Jag hade också jätteont när allt smärtstillande gick ut kroppen och för mig satt det i lääääänge. Ser inte direkt fram emot att behöva göra det igen då inga ägg gick till frysen.
    Håller tummarna för er!! Kraaam

    2013-05-29 | 18:45:23
    Bloggadress: http://www.langtarefterbarn.wordpress.com
  • Elin säger:

    Grattis till dina 8 finingar :)
    Åh din stackare! Jag vet hur de känns ;)
    Hoppas de blir bättre snart :) kram!

    2013-05-30 | 06:26:27
    Bloggadress: http://Endromomfamilj.wordpress.com

Kommentera inlägget här: