jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

31 maj - smärta.

Kategori: Allmänt

Usch vilka jobbiga dagar. Men inget samtal än så länge iaf..
 
Tog ledigt igår ändå, dagen efter äggplocket, vilket jag var tvungen till för jag hade väldigt ont. Har tagit 2 alvedon var 4:e timma vilket tillslut började ge verkan. Så framåt kvällen igår mådde jag riktigt okej och tänkte att då kan jag nog jobba idag fredag. Så utan att tänka mig för skippade jag de 2 alvedonen innan jag somnade - och vaknade 05 imorse med sådana kramper att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Ska det vara så verkligen? Jag släpade mig till toaletten, kallsvettades & var extremt när att kräkas. Försökte gå på toa, kände att magen var extremt svullen och full med luft men kramperna gjorde de omöjligt att uträtta något. Alltså det var helt hemsk! Som knivar i ett öppet sår. La mig i sängen igen och låg och hyperventilerade av smärta ett bra tag, tog 2 alvedon och efter ett bra tag lyckades jag somna om 2 timmar - och när jag sen vaknade var det hyfsat lugnt igen. Men jag är helt matt. Helt slut. Och jag undrar om man verkligen ska ha SÅN smärta samma dag som insättning ska ske?
 
Jag ska dit klockan 13, så jag får helt enkelt be dom kolla innan insättningen så allt ser bra ut. Det är så himla orättvist att vi ska behöva gå igenom så mycket smärta och besvär redan INNAN en graviditet. Inte ska det vara lätt inte :(

Kommentarer


Kommentera inlägget här: