jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

24 maj - väntan..

Kategori: Allmänt

Dagens ultraljud avklarat. Inget hade förändrats speciellt mycket sen i onsdag, as I suspected. Hon sa att jag va en knepig jäkel och planera för. Jag har upp till 20 blåsor på ena sidan, och 2 på andra, say what? Och alla är väldigt ojämna i storleken, allt från små små till 8 och den största på 18.5. Så det är inte helt lätt för läkaren och veta när man ska satsa, det förstår jag. På första äggplocket valde hon ju mellan att avbryta behandlningen och börja om, eller att köra på dem blåsor som fanns då - vilket vi gjorde och det resulterade några dagar senare i 13 ägg. Så min kropp är verkligen svårberäknad.
 
Hursom efter mycket räknande kom vi fram till att sista menopur/orgalutran tas på söndag. Sen ägglossningssprutan på måndag & äggplock på onsdag. Det känns ASLÅNGT dit tycker jag! Men det är det ju inte egentligen, helgen kommer gå fort och sen så.. ja. Det var väl mest det att jag trodde jag skulle göra det på måndag, men men huvudsaken är att det blir bra. Hoppas verkligen att det finns några ägg där. Och att de små blåsorna växer till sig. Och att de stora inte hinner lossa innan? Så många orosmoment det finns. Men det är väl de orgalutranen ska förhindra?
 
Man slits verkligen mellan hopp och förtvivlan när hon ena sekunden påpekade att bara en blåsa var HELT klar, men samtidigt att om alla dem 20 hinner växa till sig riskerar jag överstimulering.. Då måste alla ägg direktfrysas sa hon. Ghaaaaaaaa! Varför kan inte jag bara få iaf DENNA delen enkel? Ge mig några lagom stora blåsor bara. Men jaja, där FINNS iaf blåsor, det är gott tecken.  :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: