jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

IVF #2 närmar sig.

Kategori: Allmänt

Idag är det som sagt 1 månad sen mitt första IVF-försök avslutades. Det betyder om jag hade haft en normal cykel att IVF 2 borde startats nu i dagarna. Nu har jag såklart ingen normal cykel (vettifan om något är normalt med mig haha) så jag skulle tippa på att vi får dra igång om ca 1 vecka, möjligtvis 2. Men eftersom ägglossningsstickorna visade positivt förra veckan också, så tror jag att det är  ungefär 1 vecka kvar till IVF#2 kan starta. Shit va snabbt det går ändå..
 
Det är verkligen med delade känslor jag närmar mig. Jag vill inget hellre än att sätta igång. Samtidigt som denna månad har varit så skön! Inget stress med sprutor, svajiga hormoner, regler på saker man inte får göra. Jag har verkligen bara slappnat av och levt mitt vanliga liv och landat lite igen. Jag tror det är himla bra, för jag tror att jag kommer kliva in i nästa försök ganska stark. Men mycket mera nollställd. 
 
Uppkörning på måndag också, så uppkörningen kommer inte krocka med IVF denna gången (hallelulijah!) Klarar jag det är det ju finito och jag slipper tänka på det. Klarar jag den inte lägger jag det  på is fram till sommaren och fokar 100% på IVF. I sommar har ju ändå  alla kliniker stängt så det blir ju ändå en paus där som jag kan fiffla med körkort (om jag inte skulle ha blivit gravid på nästkommande vilket såklart vore AMAZING).
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: