jagkanvisst.blogg.se

om mig, mitt liv, en stor längtan & vägen dit.

BM-besök..

Kategori: Allmänt

Gårdagens BM-besök kändes faktiskt sådär. Blodtrycket var typ oförändrat, 140/75. Så hon verkade väldigt tveksam över om jag skulle skickas till en läkare eller inte. Hon frågade typ 5 ggr om jag verkligen inte har ont i huvudet? Och nej, det har jag inte. Och ingen äggvita i urinen, så havandeskap är det inte fråga om. Hon tror att jag stressar fast jag inte själv märker/tycker det, vi diskuterade sjukskrivning & BM tycker jag ska gå ner i tid men jag vill vänta lite. Jag vill jobba så länge jag känner mig hyfsat okej. Vi ska ses om 2 veckor igen, då tar vi beslut kring det. Hon menar på att stress, sammandragningar och foglossning är fullt tillräckligt för att man ska sjukskrivas en del. Ah, vi får se helt enkelt.
 
Det som gjorde mig ledsen var mitt SF-mått. Det hade plötsligt från att ha legat perfekt på kurvan ökat 5 cm sen sista besöket.. Jag har ju känt att magen växt, men inte så mkt. Jag blev såklart orolig och funderade på vad jag kunde gjort för fel.. BM var lugn som en filbunke och menade på att det kan bero på att bebis ligger konstigt eller att jag har fått mer fostervatten vilket inte är ovanligt.. Vi ska mäta om 2 veckor igen och har de växt för mycket då så tidigarelägger man TUL (tillväxtultraljudet) och kollar fostervattenmängden. Så himla skönt och ha det där TUL:et känner jag.
 
Det man är livrädd för är ju graviddiabetes.. De kan tydligen va det om bebis växer för fort. Men alla andra värden är ju bra så hon trodde inte det. Jag funderade på om det kan ha varit något i min kost som gjort att bebis fått i sig för mycket? Men jag tror verkligen inte det. Har ätit som jag gjort hela graviditeten, och vikten har ju inte rusat överdrivet även om jag såklart gått upp..  Himla konstigt alltihop bara. Och jag kan inte låta bli att känna mig misslyckad fast det egentligen inte är någon jättefara. Men man vill bara att allt ska va bra.
 
Aja, återigen - bra att dom följer upp noggrant tycker jag. Och bebis verkade glad och pigg med bra hjärtslag, viktigast. <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: